حمزه عشوری غروب دوشنبه به ایرنا افزود: این پرنده با تیر خوردگی در ناحیه منقار به این اورژانس ارجاع شد و پس از تیمار و مداوا توسط دکتر دامپزشک ،در زیستگاه خود رهاسازی شد.
وی از جوامع محلی خواست در صورت مشاهده پرندگان گرفتار در تورهای شکار مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان ها اطلاع داده و نسبت به آزادسازی آنها اقدام کنند.
عشوری همچنین از رفع تصرف دو هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده سیاه کشیم خبر داد و افزود: این اراضی با پیگیری های مداوم و مستمر واحد حقوقی این اداره و با حکم مرجع قضایی از ید متصرفان خارج شد و به اراضی ملی همجوار تالاب انزلی پیوست.
به گزارش ایرنا، پلیکان ها پرندگانی بزرگ جثه از دسته پرندگان آبزی هستند و منقاری بزرگ، شاخی و کیسه زیرگلویی دارند که برای ذخیره ماهی از آن استفاده می کنند، فاصله دو بال آنها از هم حدود300 سانتی متر می شود و دم این پرنده نسبتا کوتاه است.
زیستگاه پلیکان سفید سواحل و تالاب های شور و شیرین است .
پاسگاه محیط بانی سلکه در پناهگاه حیات وحش سلکه به مساحت 360 هکتار واقع در روستای هنده خاله، پاسگاه محیط بانی اسپند در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و 500 هکتار واقع در روستای اسپند و پاسگاه محیط بانی سیاه درویشان در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و 500 هکتار در روستای سیاه درویشان هستند.
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و دارای 21 هزار هکتار اراضی ملی و حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی است.
7292/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.