فرشاد شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :جاده قبلی رحیم آباد به اشکورات که از کناره رودخانه پلرود گذر می کرد با آغاز عملیات اجرایی این سد در سال ۸۹  بر روی این رودخانه تخریب شد و تاکنون نسبت به احداث جاده جایگزین در حاشیه این سد اقدامی بعمل نیامده است.

وی تصریح کرد: طول جاده رحیم آباد به اشکورات ۷۵ کیلومتر است که در حال حاضر دو کیلومتر آن از داخل کارگاه سد عبور می کند و عبور از این دو کیلومتر جاده  دسترسی و موقت کارگاه برای اهالی اشکورات بویژه در هنگام بارندگی ها ، طغیان رودخانه مشکلاتی ایجاد کرده  است و خطراتی در پی دارد و عملیات انفجاری ،حجم وسیعی گل و لای و رفت و آمد خودروهای سنگین مدام  بر این دشواری ها افزوده است که مجریان سد و مسئولان آب منطقه گیلان باید در این زمینه اقدام کنند.

بخشدار رحیم آباد همچنین با اشاره به اهمیت احداث طرح سدپلرود به عنوان یک پروژه ملی برای منطقه و شهرستان رودسر اظهار داشت: با توجه به اینکه سه کارگاه شن و ماسه در پایین سد از قبل وجود داشته است ولی با آغاز عملیات سد همه مصالح رودخانه ای این شهرستان در اختیار سازندگان سد قرار گرفته و هیچگونه اجازه استفاده به اهالی  در برداشت شن و ماسه داده نمی شود.

وی یادآورشد:  شرکت های شن و ماسه رودسر ناچارند شن و ماسه خود را از جوبن در شهرستان رودبار در جنوب گیلان تهیه کنند .

شریفی ادامه داد : تقاضای ما این است که مسئولان سد باید در تامین شن و ماسه به شهرستان رودسر و مردم محلی بخش رحیم آباد کمک کنند تا طرح های عمرانی شهرستان با کمبود مصالح و رکود مواجه نشوند.

 مجری سد پلرود در باره  جاده جایگزین به خبرنگار ایرنا گفت: این جاده  از اولویت بسیار بالایی برخوردار است که در صورت تامین اعتبار در دستور کار قرار می گیرد .

مجید صابر افزود: اگر اعتبار کافی برای این سد اختصاص یابد ساخت راه جایگزین برای پیشبرد پروژه و رعایت حال مردم بالادست با سرعت احداث خواهد شد.

قرار است جاده جایگزین به طول ۱۱ کیلومتر در مسیر جاده رحیم آباد به اشکورات در حاشیه کارگاه فعلی سدپلرود احداث شود.

در حال حاضر رفت و آمد بخشی از ساکنان پیرکوه دیلمان و  تمامی اهالی روستاهای مناطق کوهستانی اشکورات از مسیر مخزن سد انجام می شود.

  بخش رحیم آباد بیش از ۳۱ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۶ هزار نفر این جمعیت ساکن مناطق روستایی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.