سید موسی خادمی روز پنجشنبه در حاشیه سفر خود به شهرستان سلسله در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سد معشوره در سال های گذشته مشکلات خاصی داشت و با تلاش زیاد منابع آن تعیین شد اما اعتبار اختصاص یافته با اعتبارات مورد نیاز طرح عدد بسیار ناچیزی است. 

وی  با اشاره به اینکه تخصیص آب سد معشوره ۱۰۰میلیون مترمکعب است گفت: امیدواریم با تایید نهایی وزارت نیرو ظرفیت این سد به حدود ۲۷۰میلیون مترمکعب افزایش یابد.

وی بیان کرد: به منظور کنترل سیلاب در لرستان  قرار است ۳۰۰تا ۴۰۰ میلیون مترمکعب به حجم سد معشوره اختصاص یابد که در صورت محقق شدن آن، طراحی سد تغییر می کند و تا نهایی شدن آن نمی توانیم هیچ اقدامی برای روستاهای اطراف انجام دهیم.

وی اضافه کرد: وزارت نیرو قصد دارد قبل از ساخت، مشکلاتی از قبیل تملک روستاییان را برطرف کند.

استاندار لرستان اضافه کرد: با وزارت نیرو باید برای حجم سد توافق کنیم تا زمان اجرای آن مشخص شود، اما امکان ساخت باتوجه به اعتبارات محدود دولت زمانبر است این در حالیست که تخصیص آب برای آینده لرستان مفید خواهد بود.

کارشناسان معتقدند سد معشوره در کوهدشت با توجه به ضرورت کنترل سیلاب های فصلی ایجاد می شود و به صورت تنظیم شده آب را در اختیار کشاورزان قرار خواهد داد.

لرستان از استان های پر آب کشور است اما به دلیل نبود سدهای کافی هر سال ۱۳ میلیارد مترمکعب آب بدون استفاده از استان خارج می ‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.