وحید خرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ذخیره  کنونی  آب  پشت سد سفید رود ۶۰۱ میلیون متر مکعب است که  در  مقایسه با ۳۴۶ میلیون مترمکعب در سال گذشته نشان دهنده افزایش ۷۴ درصدی در حجم مخزن سفید رود است.

 وی ورودی سد سفید رود را ۵۳ مترمکعب بر ثانیه عنوان و تصریح کرد: سال قبل این میزان ورودی ۴۱ مترمکعب برثانیه بود و خروجی سد ( رها سازی آب) امروز( یکشنبه)  و در سال گذشته در همین روز  پنج متر مکعب برثانیه بود.

 وی با اشاره به استفاده  آب سد سفیدرود برای آب شرب ، عوامل زیست محیطی و مصارف صنعتی  اظهار داشت: در حال حاضر ۵۷ درصد حجم مخزن سفیدرود پر است با توجه به پتانسیل های بارشی باران و برف در بالادست حوزه آبریز سد سفید رود پیش بینی ما اینست که اواخر بهمن یا اوایل اسفند به منظور جلوگیری و کنترل سیلاب های احتمالی رهاسازی اب را افزایش دهیم.

 خرمی یادآور شد: سال گذشته و ابتدای امسال نیز که سیلاب بسیاری از استان ها را گرفتار کرد خوشبختانه بدلیل مدیریت صحیح در خروجی سد سیلاب را در استان نداشتیم.

به گزارش ایرنا، سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است و در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان به سد سفیدرود وابسته و از این منبع تامین می‌شود.
سد مخزنی سفیدرود بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود، در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده و ظرفیت فعلی آن، یک میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.