فرماندار آستارا روز سه شنبه در دیدار با اعضای این انجمن در فرمانداری گفت: مکانی برای دفتر انجمن حمایت از بیماران ام اس در بیمارستان قدیمی آستارا منظور شده است و خیران در حمایت از بیماران همکاری کنند.

حسن رستم زاد اظهار کرد: اعضای انجمن در قالب برنامه های فرهنگی و هنری نظیر نمایشگاه های نقاشی و عکس، امید به زندگی را در دل بیماران ام اس تقویت کنند.

وی بیان کرد: شناسایی بیماران خاص، با تلاش شبکه بهداشت و درمان و سازمان های مردم نهاد ضروری است و تعداد سمن های تخصصی این حوزه باید افزایش یابد.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران ام اس آستارا هم گفت: مسئولان و خیران باید این بیماران و مشکلات آنها را باور کنند و اغلب این بیماران به دلیل نبود امکانات و دشواری تامین داروهای مورد نیاز، فشارهای روحی و روانی را متحمل می شوند.

مریم لطفی با تقدیر از حمایت های فرماندار آستارا اظهار کرد: حدود ۶۰ بیمار ام اس در این شهرستان شناسایی شده است و انجمن حمایت از آنها تا حد توان برای تامین هزینه دارو، درمان و مخارج جانبی بیماران تلاش خواهد کرد.

ام اس بیماری خودایمنی است و مشکلات بینایی، بی تعادلی، گوارشی، تغییرات ناگهانی دمای بدن، سوزن سوزن شدن و خواب رفتن انگشتان، ضعف عضلانی، خستگی مفرط و گرفتگی عضلات از علائم آن است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۱۰ سازمان مردم نهاد در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.