سرهنگ امیر طالبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی مغازه داران و کسبه  مانع پارک خودروها در مقابل محل کسب و کارشان در مکان های عمومی  می شوند  که این امر ضایع کردن حق مسلم دیگر شهروندان و تخلف است.

وی با اشاره به کمبود فضای پارک در شهرهای استان به ویژه رشت  تصریح کرد: با اینهمه کمبود فضا برای توقف خودرو در شهرهای استان به ویژه شهر رشت  ، ممانعت  از پارک خودروهای شهروندان کار صحیحی نیست و پلیس  با کمک شهرداری طرح های مختلفی را برای جلوگیری از این تخلف اجرا  و با متخلفان قاطعانه برخورد  خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور گیلان خاطرنشان کرد:  شهروندان می توانند در صورت مشاهده اینگونه تخلفات، با سامانه ۱۱۰ پلیس تماس  گرفته و اطلاع دهند .

پیش از این؛  معاون اجتماعی و  پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان به خبرنگار ایرنا در رشت  گفته بود که ممانعت صاحبان کسب و کار از پارک وسائط نقلیه در معابر عمومی مقابل محل کسب  و کارشان نقض حقوق شهروندی است.

جان احمد آقایی  معابر عمومی را  متعلق به همه مردم  دانست و افزود: اگر منع قانونی برای پارک کردن وسائط نقلیه از لحاظ پلیس و شهرداری نداشته باشد، فرد می تواند خودروی اش را در آن محل پارک کند؛ چرا که محل عبور و مرور مردم و حقوق طبیعی شهروندان است. 
وی  اضافه کرد:  گاهی مشاهده می شود صاحب کسبی برای پارک نکردن خودرو در معابر عمومی در مقابل مغازه شان وسایل و یا علائمی برای پارک نکردن خودروها می گذارند که این کار با حقوق شهروندی مغایر و خلاف قانون است. 
 معاون اجتماعی و  پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان تصریح کرد: شهرداری و پلیس تکلیف دارند ، در صورت مشاهده انحصاری کردن معابر عمومی این اقدام خلاف قانون را رفع کنند تا حقوق شهروندان رعایت شود.

آقایی متذکر شد: البته در مورد واحدهای مسکونی این موضوع متفاوت است و این موضوع برای پارک کردن در کنار دیوار منزل شخصی افراد صدق نمی کند؛ چراکه پارک کردن وسائط نقلیه در کنار دیوار منازل شهروندان امکان دارد ، بمنظور تخلف به طور مثال سرقت از خانه افراد باشد.
به گزارش ایرنا، در بسیاری از معابر عمومی جایی که از لحاظ قانونی برای پارک خودروها مشکلی وجود ندارد بعضی از صاحبان کسب محدوده مغازه شان در خیابان ، با گذاشتن وسایل و یا علائم و گاهی بصورت لفظی و دستوری از پارک وسائط نقلیه ممانعت می کنند که این کار غیرقانونی و تخلف است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.