مقصود حسینی پیرکوهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون حدود هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بابت خرید کود به منظور تغذیه و نگهداری باغ های چای به ۶۰۰  چایکار پرداخت شده و این روند کماکان ادامه دارد.

وی اظهارداشت: کشاورزان بعد از تشکیل پرونده در اداره چای و با ضامن شدن برای یکدیگر بصورت زنجیره ای می توانند تسهیلات کم بهره دریافت کنند که این وام ظرف حدود یک هفته به آنان  پرداخت می شود و باز پرداخت آن هم از بهای برگ سبز تحویلی چایکاران در فصل برداشت در بهار سال آینده  کسر خواهدشد.

وی تصریح کرد: تسهیلات به زراعی هم که برای هرس باغهای چای به ازای هر هکتار باغ یکصد میلیون ریال در نظر گرفته شده است و برای احیا و آباد کردن باغ های رها شده هم برای هر هکتار ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت می شود که تا کنون حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال فقط برای هرس و احیا به چایکاران سیاهکلی پرداخت شده است.

وی با اشاره به  پرداخت تسهیلات در حوزه ماشین آلات و ادوات به چایکاران گفت :برای خرید موتور هرس ، موتور چایچینی ، پمپ آب و سایر ادوات هم چایکاران بعد از معرفی به بانک می توانند تا سقف ۵۰ میلیون ریال بدون ضامن تسهیلات دریافت کنند که تا کنون چایکاران سیاهکلی در این حوزه از سه میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال تسهیلات با بهره کم بهره مند شدند.

رییس اداره چای شهرستان سیاهکل با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۰۰تن چای خشک در سال زراعی گذشته در این شهرستان تولید شده است خاطرنشان کرد: در سال زراعی ۹۸ چایکاران سیاهکلی پنج هزار و ۹۰۰ تن برگ سبز به کارخانه های چایسازی این شهرستان تحویل داده اند که ارزش ریالی آن ۱۵۸ میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال بوده است که چایکاران این شهرستان تمامی طلب خود را دریافت کرده اند .

شهرستان سیاهکل با  ۴۷هزار نفر جمعیت دارای ۱۶۰۰ هکتار باغ چای و حدود چهار هزار و ۲۰۰ چایکار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.