در جریان این رقابت ها و در دیدارهای انجام شده از هفته بیستم، تیم های داماش گیلان و ملوان بندرانزلی در یکی از دربی های گیلان در لیگ دسته اول به مصاف هم رفتند که در نهایت دو تیم به نتیجه مساوی بدون گل دست یافتند.

این دیدار به میزبانی تیم فوتبال داماش گیلان و در ورزشگاه سردار جنگل رشت در یک هوای بارانی و سرد زمستانی و در حضور حدود هفت هزار تماشاگر و با کمترین حاشیه  برگزار شد.

البته این دیدار گرچه با تساوی بدون گل به پایان رسید و تماشاگران حاضر در ورزشگاه از مشاهده گل محروم شدند اما هر دو تیم به خصوص تیم داماش فرصت های مناسبی را برای گلزنی به دست آوردند که این امر بر جذابیت این دیدار افزود.

خوشبختانه در این دربی چندان  فحاشی و ناسزاگویی های طرفداران دو تیم نسبت به هم و تیم مقابل صورت نگرفت و می توان گفت که آرامترین دربی چند سال اخیر بین تیم های رشتی و بندرانزلی را نظاره گر بودیم که به طور حتم ورزش دوستان و فوتبال دوستان گیلانی خواهان چنین دربی هایی اما همراه با گل هستند.

به هرحال در این دربی بازیکنان در زمین مسابقه فقط به فکر بازی زیبا و سالم بودند و همچنین نیمکت نشینان دو تیم نیز از هرگونه ایجاد حاشیه پرهیز کردند که این عوامل باعث شد تا سکوها نیز نسبت به سایر دربی ها بسیار آرامتر باشد.

در این دربی دو تیم داماش و ملوان با کسب نتیجه مساوی بدون گل ، به یک امتیاز دست یافتند تا به نوعی طرفداران دو تیم نیز به دلیل عدم شکست ، تا حدی راضی باشند و به فکر سایر  بازیهای تیم خود در لیگ دسته اول باشند.

البته در این دیدار تیم داماش به دلیل میزبانی برتر از حریف خود ظاهر شد و چند حمله خطرناک را روی دروازه تیم ملوان ایجاد کرد که یک بار دیرک دروازه و چند بار نیز دروازبان و مدافعان ملوان مانع از فروپاشی دروازه خود شدند.

ابن در حالی است که کادر فنی تیم داماش اکثر حملات خود را از جناح راست تیمش به سمت دروازه ملوان پایه ریزی می کرد و اکثر اوقات بازیکنان داماش از این سمت به روی دروازه تیم ملوان حمله ور می شدند اما در نقطه مقابل نیز، تیم ملوان در نیمه دوم با تقویت جناح  چپ خود مانع از هجوم های بیشتر داماشی ها شد تا در نهایت تا حدی بازی را تحت کنترل خود درآورده و بازی به تعادل کشیده شود.

با توجه به اینکه تیم داماش در نیمه اول چند موقعیت مناسب گلزنی را به دست آورده بود ، اما در نیمه دوم ، هر دو تیم یک بازی متعادل و برابری را از خود به نمایش گذاشتند تا در نهایت این دربی بدون گل به پایان برسد.

شاید مهمترین حاشیه این دیدار، آسیب دیدگی سینا شاه عباسی بازیکن تیم داماش بود که در دقیقه چهارم با برخورد با یکی از مدافعان تیم ملوان دچار آسیب دیدگی شد که در دقیقه هشتم نیز به دلیل این آسیب دیدگی شدید تعویض شد.

البته شاه عباسی پس از تعویض با آمبولانس راهی بیمارستان شد که این بازیکن از ناحیه ترقوه دچار شکستگی شد و در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت و  با توجه به این آسیب دیدگی شاید این بازیکن چند هفته ای نتواند تیمش را در لیگ دسته اول همراهی کند.

به هرحال بازی تیم های فوتبال داماش و ملوان بندرانزلی بدون حاشیه مهم و به دور از هرگونه حاشیه های کاذب انجام شد و با توجه به سردی هوا و بارش شدید باران، حدود هفت هزار تماشاگر خود را به ورزشگاه رسانده بودند تا از نزدیک نظاره گر این دیدار باشند.

اما تیم فوتبال سپیدرود رشت دیگر نماینده استان گیلان در رقابتهای لیگ دسته اول، در هفته بیستم این مسابقات در یک دیدار خانگی رو در روی تیم نیروی زمینی تهران قرار گرفت.

سپیدرودی ها که هفته گذشته نیز در یک دیدار خانگی مقابل تیم نود ارومیه قرار گرفته و موفق به کسب پیروزی برابر این تیم شده بودند، با روحیه بسیار خوب مقابل تیم نیروی زمینی قرار گرفتند اما در نهایت برابر این حریفش به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافتند.

تیم سپیدرود که پیش از بازی با نود ارومیه، هشت شکست متوالی را متحمل شده بود، برابر نود ارومیه طعم شیرین پیروزی را چشید و با توجه به باز شدن پنجره نقل و انتقالات این تیم ، طرفداران سپیدرود انتظار داشتند تا سپیدرودی ها برابر نیروی زمینی نیز به برتری دست یافته تا آنان دومین پیروزی متوالی خانگی خود را جشن بگیرند.

اما تیم سپیدرود در دیدار برابر نیروی زمینی موفق به کسب پیروزی نشدند و حتی در لحظات پایانی گل مساوی را به ثمر رساندند تا از یک شکست خانگی رهایی یابند و یک امتیاز از این دیدار را کسب کنند.

البته تیم فوتبال سپیدرود رشت در دیدار برابر نیروی زمینی  تهران فرصت های مناسب گلزنی زیادی را به دست آورد به خصوص در نیمه اول این تیم می توانست به گل برتری دست یابد اما بازیکنان این تیم در زدن ضربات آخر ناتوان و کم دقت بودند تا موقعیت های این تیم یکی پس از دیگری به هدر  برود.

نادر دست نشان سرمربی سپیدرود نیز از این امر گله مند بود و در پایان بازی نیز اظهار کرد که سپیدرود می توانست در این بازی برنده باشد و باید در این دیدار پیروز می شدند اما بازیکنان در ضربات نهایی دقت لازم را نداشتند.

به هرحال تیم سپیدرود نیز در هفته بیستم رقابت های لیگ دسته اول کشور در یک دیدار خانگی برابر حریفش به نتیجه مساوی دست یافت تا هر سه تیم گیلانی در این هفته با نتیجه مساوی کار خود را به پایان برسانند که البته میتوان گفت تیم ملوان با توجه به کسب نتیجه  مساوی در رشت و برابر داماش، نتیجه بهتری را نسبت به دو نماینده دیگر گیلان در این هفته کسب کرد.

تا پایان هفته بیستم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور ۱۸ تیم ، داماش گیلان با کسب ۲۹ امتیاز در مکان هشتم، سپیدرود رشت با کسب ۱۹ امتیاز در مکان پانزدهم و ملوان بندرانزلی با کسب ۱۸ امتیاز در مکان شانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.