سردار قاسم رضایی روز یکشنبه در بازدید از پل مرزی آستارا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان افزود: ایران با جمهوری آذربایجان ۷۵۰ کیلومتر مرز مشترک دارد و از چهار دروازه فعال مرزی بین دو کشور، روزانه حدود هشت هزار نفر به صورت قانونی تردد می کنند.

وی اظهار کرد: امروز با مرزبانان جمهوری آذربایجان در شهر آستارای آن کشور در رابطه با روابط مرزی، ایجاد امکانات متناسب با حمل و نقل تجاری، تردد مرزنشینان با توجه به لغو روادید و مسائل روز متاثر از حضور نظامیان منطقه در آسیای غربی نشست مشترک برگزار کردیم.

وی ادامه داد: به زودی نشست دو جانبه مرزبانان ایران و آذربایجان در تهران برگزار خواهد شد و برگزاری نشست سه جانبه فرماندهان مرزبانی ایران، جمهوری آذربایجان و فرمانده ژاندارمری ترکیه در دستور کار است.

فرمانده مرزبانی ایران گفت: روابط ایران و جمهوری آذربایجان به اندازه ای عمیق و مطلوب است که مرزبانان دو کشور، آئین تحویل سال ۹۸ را به صورت مشترک در مرز برگزار کرده بودند.

الچین قلی اف فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان هم در این بازدید گفت: تعامل سازنده ای بین مرزبانان دو کشور برقرار است و تلاش های آنها با توجه به شبانه روزی شدن پایانه مرزی آستارا، بیشتر شده است و باید تداوم یابد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان، ۳۸ کیلومتر مرز زمینی و ۱۵ کیلومتر مرز دریایی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.