به گزارش خبرنگار ایرنا، جاوید قربان اف مدیر عامل راه آهن آذربایجان روز چهارشنبه در ورود به ایران در پایانه مرزی آستارا با بیان این که در یک سال گذشته 270 هزار تن کالا از طریق راه آهن آستارا-آستارا حمل شده است گفت : راه آهن رشت-قزوین با اتصال به آستارا، کریدور شمال-جنوب را تکمیل خواهد کرد .
وی اظهار داشت: طی مذاکره با ایران در دومین ماه سال جاری میلادی، پیش بینی می شود حمل و نقل خط ریلی آستارا-آستارا به 600 هزار تن افزایش یابد و این امر نشانگر سیاست خوب و راهبردی روسای جمهوری ایران و آذربایجان است.
مدیر عامل راه آهن جمهوری آذربایجان افزود: آینده اقتصادی ایران و آذربایجان از چشم انداز روشن و منطقی برخوردار است و دو کشور برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم شان، از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
قربان اف با اشاره به مذاکرات روز گذشته وزیر اقتصاد آذربایجان با همتای ایرانی‌اش در رابطه با اتصال راه آهن آستارا به رشت تصریح کرد : این مساله از نگاه ما بدون هیچ مشکلی پیگیری می شود و برای اتصال این خطوط ریلی خوشبین هستم.
رامین قلی زاده وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری پیشرفته جمهوری آذربایجان نیز لحظاتی پیش، با عبور از مرز آستارا، برای شرکت در مراسم افتتاح راه آهن رشت-قزوین عازم رشت شد.
مرحله نخست طرح ریلی اتصال آستارای ایران به آستارای آذربایجان، فروردین ماه امسال با حضور مقام های دو کشور در شهرستان آستارا افتتاح شد.
در جریان سفر دو روزه دکتر روحانی رئیس جمهوری به استان گیلان، 51 پروژه افتتاح و عملیات اجرایی پنج پروژه نیز آغاز می شود؛ در مجموع برای 56 پروژه یادشده، چهار هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه و در نظر گرفته شده است.
مهمترین پروژه افتتاحی، بهره برداری رسمی از خط آهن قزوین - رشت با یک هزار و 850 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و مهمترین طرحی که امروز عملیات اجرایی آن آغاز می شود، هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین - رشت در محدوده رودبار با اعتبار اولیه 400 میلیارد تومان است.
حجت الاسلام حسن روحانی اواخر فروردین ماه سال 94 در پانزدهمین سفر استانی خود و نیز اوایل فروردین ماه سال 96 برای بهره برداری از چندین پروژه مهم عمرانی و صنعتی به گیلان سفر کرده بود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می کنند.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.