رئیس هیات شطرنج استان گیلان روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره از رقابت ها از روز ۲۳ بهمن ماه سال جاری در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز خواهد شد.

کیومرث بیات افزود: این دوره از رقابتها در سه جدول برگزار خواهد شد که در نهایت به نقرات برتر این دوره از رقابت ها، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه تعلق می گیرد که این رقم طبق جدول درنظر گرفته شده بین نفرات برتر تقسیم می شود.

وی در خصوص برگزاری این دور از رقابتها نیز  بیان کرد: هجدهمین دوره این مسابقات در سه جدول برگزار می شود که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید است، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور خواهند یافت و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت می کنند.

وی در خصوص نحوه حضور شطرنجبازان زبده اروپایی در این دوره از رقابت ها تصریح کرد: گرچه مشکلاتی برای حضور ورزشکاران اروپایی در ایران به وجود آمده اما با توجه به هماهنگی های انجام شده شطرنجبازان اروپایی نیز در این مسابقات حضور خواهند یافت.

رئیس هیات شطرنج استان گیلان خاطرنشان کرد: ثبت نام از شطرنجبازان نیز تا یک روز قبل از آغاز رقابت ها انجام می شود و انتظار داریم که در هجدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام کاسپین نیز همانند ادوار گذشته، زبده ترین شطرنجبازان حضور یابند و به طور حتم این دوره نیز در سطح کیفی بسیار بالایی برگزار می شود.

بیات تصریح کرد: همچنین با توجه به تجربه کسب شده از دوره های گذشته، پیش بینی ما این است که حدود یکهزار شطرنجباز داخلی و خارجی در این دوره از رقابت ها حضور یابند که به طور حتم این مسابقات در سطح کیفی و کمی بسیار بالایی برگزار خواهد شد.

هجدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) از روز ۲۳ بهمن ماه سال جاری در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز و تا روز سی ام بهمن ماه نیز ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.