رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز چهارشنبه در آئین تجلیل فعالان فرهنگی نوار ساحلی در اداره ارشاد این شهرستان گفت: در تابستان امسال هشت جشنواره فرهنگی و هنری نظیر ازدواج سنتی، غذاهای محلی و ورزش های بومی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و کمیته فرهنگی ستاد ساماندهی ساحل در طرح های ساحلی برگزار و باعث جذب و ماندگاری گردشگران شد.

شاپور تشرینی افزود: برنامه‌های فرهنگی در ساحل آستارا از شش سال قبل اجرا می‌شود و امسال سه گروه از هنرمندان بومی و استان گیلان جهت پرکردن اوقات فراغت شهروندان و مسافران، برنامه اجرا کردند.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در آستارا به سبب موقعیت مرزی این شهرستان از اهمیت برخوردار است و موضوعاتی همچون ازدواج سالم، اعتیاد، اقتصاد مقاومتی و جمعیت باید مورد توجه هنرمندان باشد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا هم گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه برنامه های فرهنگی در نوار ساحلی باید مد نظر قرار گیرد تا در کنار حمایت از تولیدات ملی، جلوه های فرهنگ و هنر بانوان این شهرستان معرفی شود.

پردل امیری نژاد افزود: طرح سالمسازی سفیر امید آستارا با حدود ۱۰ هکتار مساحت، بهترین فضا و فرصت برای اشاعه فرهنگ اسلامی و ایرانی است و جشنواره فرهنگی اقوام ایرانی به زودی در آستارا برگزار خواهد شد.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع و در ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی آن در حاشیه خزر، سه محدوده طرح سالمسازی دریا ایجاد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.