سوگواران سردار سلیمانی در آستارا روز دوشنبه از مقابل سپاه تا مصلی این شهر به سینه زنی و عزاداری پرداخته و با برافراشتن پرچم‌های عزا، عشق و علاقه خود را به شهدا و ولایت فقیه نشان دادند.

بازاریان بازار بزرگ ساحلی آستارا نیز با تعطیلی مغازه های خود در این اجتماع شرکت کردند و برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات مردمی، بین عزاداران از نکات قابل توجه این آئین بود.

امام جمعه آستارا در اجتماع مردم عزادار در مصلی گفت: سلیمانی، سردار صلح و امنیت بود و بعد از ۴۱ سال خدمت صادقانه به اسلام و انقلاب، به آرزوی دیرینه خود دست یافت.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا اظهار کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی چشم انتظار انتقام سخت ملت ایران اسلامی باشند و جوشش خون سردار سلیمانی، باعث نابودی کاخ ظلم و استکبار خواهد شد.

وی بیان کرد: تصویب اخراج نیروهای آمریکایی از عراق، اولین خواسته ملت ایران اسلامی است و راه شهید سلیمانی توسط رزمندگان، بسیجیان و تک تک ملت بصیر ایران ادامه خواهد یافت.

مداحی در سوگ سردار سلیمانی و شهدای اسلام از بخش های دیگر این آئین بود.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد روز جمعه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

بر اساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۶ شهید را به نظام اسلامی تقدیم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.