فیروز فاضلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ۲۰۸ اثر از زمان اعلام فراخوان در یک ماهه اخیر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و بدلیل استقبال مخاطبان زمان مهلت آثار تمدید گردیده است.
وی اظهار داشت: معرفی کارکرد عکس خبری در رسانه‌ها و نقش مهم رسانه‌ها در ارتقاء  سطح آگاهی جامعه، افزایش توانمندی‌های شناختی افراد جامعه در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی،  گسترش فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و رسانه‌ای مرتبط در رسانه‌ها از اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی بیان کرد: این جشنواره در رشته‌های عکس خبری در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی، هنری و مذهبی برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: جلوه‌های معنوی زیارت، اربعین و نقش آن در انتقال پیام مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی عاشورای حسینی – نقش رسانه‌ها در پیشگیری از اعتیاد و ریشه‌یابی انحرافات اجتماعی نظیر خشونت‌های خانگی و شیوع بزهکاری – ارتباط سواد رسانه‌ای با حفظ سلامت اجتماعی کودک، خانواده و حقوق شهروندی و فرهنگ عمومی از جمله محورهای این جشنواره است.

وی، توسعه و ترویج فرهنگ غدیر و بزرگداشت دهه امامت و ولایت، دفاع مقدس، استکبارستیزی و مقاومت اسلامی،  اقتصاد مقاومتی، استحکام بخشی و بازدارندگی با رونق تولید،  ورزش، جوانان و امید،  حضور حداکثری، تجلی اقتدار و وحدت ملی،  سبک زندگی ایرانی، نشاط بخشی و امید آفرینی در جامعه اسلامی را از دیگر محورهای جشنواره یادشده عنوان کرد.

فاضلی خاطرنشان کرد: زمان چاپ اثر نیز باید از ابتدای سال جاری تا دهم دی‌ماه باشد و پدید آورندگان آثار می‌توانند در هر محور، حداکثر پنج اثر انتشار یافته در نشریات مکتوب و مجازی دارای مجوز را در فاصله زمانی تعیین شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار خود می‌توانند به تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به آدرس gilan.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.