به گزارش ایرنا حسین مسگرانی روز چهار شنبه در نشست خبری با اصحابه رسانه اظهار داشت: فراخوان این فستیوال به موضوعات اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، آسیب های نوپدید(فضای مجازی)، خشونت و افسردگی بود که 30 اثر از هنرمندان سیستان و بلوچستان و استان های هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان به دبیرخانه آن ارسال شد.
وی افزود: بعد از داوری 21 اثر به این فستیوال راه یافت که قرار است 21 اثر در بخش رقابتی داوری و 10 اثر در بخش جنبی به اجرا درآید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دومین فستیوال نمایش خیابانی طلوع از هفت تا 12 اردیبشهت علاوه بر زاهدان در برخی شهرستان ها نظیر زهک، هیرمند، سرباز، سراوان، و ایرانشهر به اجر در خواهد آمد.
وی تئاتر را تاثیرگذارترین هنر معرفی کرد و افزود: نمایش های این فستیوال مهم هنری علاوه بر نقاط حاشیه شهر زاهدان در پارک های لاله، فرهنگیان، یاس، کوهستان پارک و مجتمع تفریحی لادیز برای علاقمندان اجرا خواهد شد.
مسگرانی هدف از اجرای این نمایش ها را ایجاد نشاط، کنترل، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی اعلام کرد و گفت: در آیین اختتامیه این برنامه مهم هنری استان مهمانان کشوری نیز حضور خواهند یافت تا از برگزیدگان تقدیر شود.
وی رونمایی از پوستر جشنواره ملی تئاتر خیابانی ایرانشهر با رویکرد مرزداری اقوام ایرانی را از دیگر برنامه های جنبی روز اختتامیه این فستیوال ذکر کرد.
این مسئول با اشاره به جایگاه تئاتر در سیستان و بلوچستان گفت: تئاتر ریشه سینما و مادر هنر است که در نزد مردم این استان نیز از جایگاه والایی برخودار است به طوریکه بیش از 500 هنرمند منطقه در این عرصه به صورت حرفه ای مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین تاکنون 15 گروه نمایشی درمرکز هنرهای نمایشی استان ثبت شده است.
وی افزود: در راستای توسعه منطقه و رفع محرومیت زدایی در سفرهای وزیر فرهنگ و ارشاد به استان ساخت پنج پلاتو مصوب شد.
مسگرانی با اشاره به برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه مبارک رمضان گفت: همزمان با ماه مهمانی خدا ویژه برنامه های متنوعی نظیر برپایی جشن رمضان با تدارک برنامه های قرآنی و جشنواره قرآن و عترت پیش بینی شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.