حجت الاسلام حسینعلی رضا زاده عصر شنبه در حاشیه این انتخابات در اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: ۱۳ نفر از مربیان و استادان قرآن، نامزد این انتخابات بودند و ۹ نفر به مدت سه سال به عنوان اعضای اصلی شامل رئیس، نایب رئیس، بازرس و منشی انجمن انتخابات شدند.

وی ادامه داد: این انجمن با هدف حمایت، هدایت و نظارت بر فعالیت ها و برنامه های قرآنی در آستارا شکل گرفته و در این شهرستان، پنج خانه قرآن و سه موسسه قرآنی نیز فعال است.

وی بیان کرد: چهار کانون فرهنگی‌ تبلیغی در این شهرستان با عنوان های وحدت، اربعین، ریحانه و طوبی فعالیت می کنند و بازوی توانمند اداره تبلیغات اسلامی هستند.

رضا زاده ادامه داد: حافظان و قاریان قرآن از برکات انقلاب اسلامی ایران هستند و متولیان این حوزه، به اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه اهتمام می ورزند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: پیش از انقلاب اسلامی، فعالیت قرآنی محدودیت داشت اما اکنون قاریان، مفسران بزرگ و مدرسان قرآن در عرصه‌های ملی و بین المللی فعالیت می‌کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.