به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام حسین علی رضازاده مسئول واحد قرآن اداره تبلیغات اسلامی آستارا روز چهارشنبه در آغاز جزء خوانی قرآن در مصلای آستارا گفت: این آئین ها در مساجد امام سجاد (ع)، فاطمه زهرا (س)، محمد رسول الله (ص) و آبروان بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می شود و روزانه حدود سه هزار نفر استقبال می کنند.
وی افزود: اتباع آذری نیز در محافل قرآنی حضور می یابند و تفسیر قرآن برای پنجمین سال پیاپی در برخی مساجد برگزار می شود و برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد، موسسه ها و مراکز قرآنی تلاش می کنیم.
رضا زاده ادامه داد: رویکرد اداره تبلیغات اسلامی توجه به بعد کیفی فعالیت های قرآنی است و تلاوت قرآن، راهی برای دست یابی به آرامش است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز شامگاه سه شنبه در مسجد عباسیه گفت: توجه به عمق مفاهیم قرآن برای انسان ها راهگشاست و باید قرائت قرآن همراه با تدبر صورت گیرد.
وی اظهار کرد: پیام های قرآن در مراحل زندگانی انسان ها ارزشمند است و هر کس به سمت این کلام معنوی برود، در دنیا و آخرت به سعادت حقیقی دست پیدا خواهد کرد.
تلاوت قرآن توسط سید اصغر حسینی و امید چالاک از بخش های دیگر این آئین بود و آئین سی روز با سه جزء قرآن کریم ویژه بانوان نیز در سالن معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا آغاز شد.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 87 مسجد و سه موسسه قرآنی در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.