مهدی ولی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : امدادگران جمعیت هلال احمر استان گیلان در انجام این ماموریت ها ۹۲۹ نفر را به مراکز درمانی انتقال دادند.

به گفته وی ، در این مدت با استفاده از ست های نجات شامل قیچی، فک و جک و ست های نجات پنوماتیک شامل جک های بادی، سیلندرهای نجات تلسکوپی و سیستم تثبیت کننده خودروهای سانحه دیده در حوادث جاده ای، ۳۸ مورد عملیات رها سازی مصدوم انجام شد.

وی با اشاره به آمادگی کامل جمعیت هلال احمر گیلان برای امداد و نجات و مقابله با حوادث و بحران ها اضافه کرد : در زمینه امداد و نجات، آمادگی خوبی از سوی این جمعیت وجود دارد که ارتقای این آمادگی نیازمند توجه بیشتر مسئولان مربوطه در امر مدیریت بحران و سوانح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد : مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر(EOC) با سامانه ۱۱۲ به صورت شبانه روز آماده پاسخگوی مردم در زمینه بروز هرگونه حادثه است.

وی بیان داشت: جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد، سازمانی کمک رسان و معین دولت در حوادث و سوانح و امداد و نجات تعریف شده و در کنار سایر دستگاه های دخیل در امر مدیریت بحران و سانحه وارد عمل می شود.

وی اضافه کرد: مسئول کلی سیاست‌گذاری اجرایی در زمینه مدیریت بحران کشور، شورای عالی مدیریت بحران و سازمان مدیریت بحران و در استان ها، استانداری و اداره کل مدیریت بحران است که بسیاری از دستگاه ها و سازمان ها عضو آن هستند، یکی از کار گروه‌های ۱۴ گانه فعال و حساس آن، کارگروه‌ تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی است.

در زمان حاضر، ۱۶ شعبه و ۴۱ پایگاه و پست امداد و نجات هلال احمر گیلان با امکانات لجستیکی شامل آمبولانس، خودروهای کمک دار و ست های نجات آماده ارائه خدمات به هم استانی ها و مسافران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.