به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی ویشکایی دوشنبه شب در جلسه پیگیری پروژه راه آهن رشت - کاسپین، بحران و حوادث و ترافیکی در فرمانداری شهرستان رشت افزود : پروژه راه آهن رشت - قزوین از پروژه های بسیار مهم ملی بود که با اقدامات دولت تدبیر و امید و در سفر سال گذشته رئیس جمهوری و هیات دولت به گیلان افتتاح شد.

وی با اشاره به ادامه این پروژها از رشت به انزلی - کاسپین اظهار داشت : در زمان حاضر با توجه به اهمیت این پروژه هیچ مانعی در اجرای آن نیست، باید با همکاری های لازم این پروژه نیز در موعد مقرر به پایان برسد.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه پروژه خط ریلی رشت به انزلی به لحاظ اقتصادی بسیار مهم و حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد:  این پروژه برای همه ما از جمله در منطقه آزاد انزلی به لحاظ اقتصادی اهمیت دارد.

وی بیان داشت: پروژه هایی این چنینی که در مسیر کشاورزی و در محدوده روستاها انجام می شود، باید با دقت و حساسیت بیشتری پیگیری شود تا شرمنده روستاییان نشویم.

ویشکایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آتش سوزی اخیر جنگل ها در شهرستان رشت اظهار داشت: دهیاری ها باید در حوادث به مدیر مربوطه اطلاع رسانی به موقع داشته باشند در غیراینصورت توبیخ می شوند.

وی ورود به موقع برای مقابله حوادث از جمله آتش سوزی ها را مهم دانست و خاطر نشان کرد: در چنین مواردی اگر به موقع ورود کنیم با کمترین هزینه می توان برای مهار آتش اقدام کرد.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر ضرورت شناسایی نقاط حادثه خیز در روستا بیان داشت: ضروری است تا دهیاران نسبت به شناسایی نقاط حادثه خیز در روستاها توجه جدی داشته باشد.

وی در ادامه جلسه با اشاره به قرارداشتن در فصل زمستان و احتمال بارش برف و آمادگی در طرح زمستانی تصریح کرد: بخشداران از تجربه موفق شهرستان رشت در برف های سال ۸۳، ۹۵ و ۹۶ بهره مند شوند توجه داشته باشند که در بحران های از جمله بارش برف سنگین نباید به امید امکانات شهرستان و استانی باشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رشت نیز در این جلسه در سخنانی با تشریح آتش سوزی اخیر جنگل های این شهرستان بیان داشت: در این آتش سوزی ها ۲۰ هکتار از جنگل در لاکان رشت دچار خسارت شد، ضمن اینکه آتش سوزی ها سطحی بوده است.

حسن معرابی با بیان این که در آتش سوزی های اخیر در عرصه جنگلی شهرستان رشت ۱۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شده، افزود: این خسارت ها ناشی از آتش گرفتن نهال ها و درختچه ها بوده است.

وی اظهار داشت: آتش سوزی جنگل ها به دو صورت عمدی و غیرعمدی است که آتش سوزی های غیرعمدی از سوی مسافران و گردشگران به دلیل عدم آشنایی با منطقه با روشن کردن آتش برای پخت و پز و خاموش نکردن کامل آتش اتفاق می افتد.

وی درباره آتش سوزی های عمدی هم گفت : افراد بیکار برای معاش خود نسبت به قاچاق  اقدام می کنند، به این صورت در نقطه ای از جنگل آتش سوزی ایجاد می کنند تا به اهداف خود برسند که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.