مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان روز پنجشنبه در این مراسم گفت : این طرح ها شامل فاز اول تامین آب شرب روستای ملکوت املش،آبرسانی به روستای کینچاه آستانه اشرفیه و ارتقای کیفیت و کمیّت آب آشامیدنی ۱۳ روستای شهرستان های رشت، رودبار، رودسر، آستارا، تالش و صومعه سرا است.
محب علی رنج ور، جمعیت بهره مند از این طرح ها را ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای آبرسانی به این روستاها هزینه شد.
وی مدت زمان اجرای این طرح ها را بین ۵ تا ۱۱ ماه اعلام و تصریح کرد: برای آبرسانی به این روستاها ۳۴ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع ، ۵ حلقه چاه، ۳ دهنه چشمه، ۴ باب مخزن، ۱۰ واحد ایستگاه پمپاژ و ۲ باب تصفیه خانه اجرا شد.
وی، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تامین آب شرب ۲۹ روستای گیلان در قالب ۳ مجتمع آبرسانی گفت: آب آشامیدنی ۱۱ هزار نفر از جمعیت این روستاها در قالب مجتمع های آبرسانی "بهشت آباد" املش، "وزمه بیجار" تالش و "خان حیاطی" آستارا تامین خواهد شد.
رنج ور، اعتبار پیش بینی شده برای احداث و بهره برداری از این مجتمع های آبرسانی را ۱۶۷ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای آبرسانی به این روستاها در قالب این ۳ مجتمع، ۵ باب مخزن زمینی و هوایی، ۳ واحد ایستگاه پمپاژ و ۴۲ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع اجرا می شود.
رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح پنجشنبه برای افتتاح و بهره‌برداری از چندین پروژه آب و برق وارد گیلان شد. 
بهره‌برداری و کلنگ زنی ۱۲ پروژه ملی و زیر بنایی برق منطقه‌ای با سرمایه‌گذاری ۴,۶۱۲ میلیارد ریال به صورت همزمان در صومعه سرا، افتتاح سد لاستیکی گالش کلام لنگرود با ۲۰ میلیارد تومان هزینه و سرمایه‌گذاری، اجرای ۲ طرح برق رسانی شرکت برق منطقه‌ای گیلان با ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار و ساخت یک مجتمع آبرسانی به ۱۵ روستا با ۲۹۹میلیارد تومان اعتبار در شهرستان آستانه اشرفیه و حضور در نشست مشترک شورای هماهنگی و توسعه صادرات ایران (اوراسیا) در رشت و دیدار مردمی در برق منطقه‌ای گیلان، برنامه‌های سفر یک روزه وزیر نیرو به این استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.