حسن حبیبی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه توانمندسازی اعضای تیم مدارس، طرح اعتلای بسیج فرهنگیان با عنوان شبکه معلم آینده ساز در مصلی رشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ارتقاء معرفت و بصیرت دینی و انقلابی معلمان، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس از جمله اعتیاد، طلاق و غیره، تقویت بنیه علمی آموزشی دانش آموزان و پیوند بین مدرسه، خانواده و مسجد از اهداف اجرای این طرح است.

وی اظهار داشت: واحدهای آموزشی حاشیه شهر یا محلات پرخطر ملاک انتخاب مدارس برای تحت پوشش قرار گرفتن در طرح اعتلای بسیج فرهنگیان و شبکه معلم آینده ساز است که در گام اول ۱۰ درصد از مدارس استان گیلان بدین منظور انتخاب و طرح در آنها اجرا شد.

مسئول سازمان بسیح فرهنگیان سپاه قدس استان گیلان گفت : اعضای تیم مدارس در طرح اعتلای بسیج فرهنگیان، شبکه معلم آینده ساز شامل  مدیر مدرسه ،معلم پرورشی ،معلم منتخب مدرسه ،نماینده اولیاء مربیان و فرمانده واحد دانش آموزی است.

وی با اشاره به نقش مهم دستگاه آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش زیربنای آینده و یکی از گسترده ترین نهادها در کشور است و به نوعی زیرساخت این سرزمین محسوب می شودکه نیازمند کمک همه بخش ها، دستگاه های فرهنگی به ویژه خانواده ها است.

وی افزود : اگر امروز توسعه فرهنگی، سیاسی ، اقتصادی، علمی و فناوری را شاهدیم به واسطه سرمایه های عظیمی است که در بخش زیرساخت ها داریم و  این زیرساخت ها از آموزش و پرورش نشات می گیرد.

کارگاه توانمند سازی اعضای تیم مدارس، طرح اعتلای بسیج فرهنگیان با عنوان شبکه معلم آینده ساز امروز (دوشنبه) با هدف افزایش بنیه تربیتی و فرهنگی ، علمی فرهنگیان  و دانش آموزان، کشف استعدادهای دانش آموزان ، گفتمان سازی سند تحول بنیادین و تبیین گام دوم انقلاب و نقش فرهنگیان در این راستا برگزار شد.

آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان از سخنرانان این مراسم بود.

استان گیلان با حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز  افزون بر پنج هزار واحد آموزشی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.