محسن آهنی روز دوشنبه اظهار کرد: مشخصات ۳۱۰ انبار شهرستان آستارا در سامانه جامع انبارها ثبت شده و از طریق سامانه اعلام موجودی نیز، اقلام و کالاهای انبارها رصد می شود و تاکنون مصداق احتکار مشاهده نشده است.

وی افزود: برخی از انبارها که شرایط و صلاحیت ذخیره کالاها را نداشتند، از فهرست انبارها خارج شدند و برخی دیگر نیز به لحاظ نقش مهم در ذخیره کالاها، تایید شدند و تحت بازرسی و بازبینی قرار دارند.

وی از اختصاص ۴۰ تن شکر با قیمت مصوب دولتی و پایین تر از بازار به شهرستان آستارا و از پیگیری برای تامین کسبه مرتبط، جهت توزیع عادلانه آن در سطح بازار این شهرستان خبر داد.

آهنی فعالیت واحدهای تجاری فاقد پروانه کسب در شهر لوندویل و محوطه گمرک آستارا زا از مشکلات پیش روی اداره صنعت، معدن و تجارت دانست و واکنش اتاق اصناف و دستگاه های مرتبط را برای ساماندهی آنها خواستار شد.

کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ستاد تنظیم بازار آستارا، چندی پیش پایش انبارهای عمومی را برای جلوگیری از قاچاق یا احتکار کالاها در دستور کار قرار داده بود.

 بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مسیر حمل و نقل استان های گیلان و اردبیل، کریدور ریلی شمال - جنوب و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و بیش از پنج هزار واحد صنفی در بازارهای این شهرستان فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.