گزارش روابط عمومی شهرداری رشت حاکیست، محمدباقر بشر دانش با بیان این که بسیاری از مشکلات زیست محیطی به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی است، اضافه کرد: بیشتر مشکلاتی که با  آن مواجهیم ناشی از رفتار نادرست زیست محیطی است که این امر علاوه بر تهدید سلامت شهروندان، مخدوش کردن سیمای شهری، هزینه های گزاف حمل زباله، محیط زیست را نیز به ورطه نابودی می کشاند.

وی اظهار امیدواری کرد تا با همکاری و اقدام جدی، راهکارهایی برای کاهش مشکلات به وجود آمده از حجم زباله های روستایی اطراف رشت بعمل آید.

وی با بیان این که پاکسازی روستای کیژده رشت با دستور شهردار در برنامه کاری حوزه خدمات شهری قرار گرفت، اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن این روستا در سه محور اصلی مواصلاتی بلوار خرمشهر، امام رضا و جانبازان، پس از بازدید شهردار رشت و جمعی از مدیران شهری دستور فوری مبنی بر پاکسازی جاده ورودی روستا که سال ها با حجم انبوهی از دپوی زباله مواجه بود، صادر شد.

وی با اشاره به جمع آوری ۳۵۰ سرویس بار کامیون زباله و نخاله ساختمانی در روستای کیژده خاطر نشان کرد: عملیات پاکسازی این روستا با همکاری محوریت عملیاتی شهرداری منطقه سه و همکاری سازمان عمران و بخش خصوصی در پنج روز متوالی انجام شد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت بیان داشت: با توجه به اینکه بیشتر زباله ها و نخاله های انباشته شده در این منطقه  از روستاهای اطراف به این محل حمل شده بود ، سعی شد محل از هرگونه آلودگی و دپو زباله که سلامت شهروندان آن منطقه را به خطر می انداخت، تخلیه و به سایت سراوان انتقال یابد.

رشت، دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.