بوستان جنگلی دکتر درستکار بخش پره سر میعادگاه عاشقان طبیعت و فرهنگ تالش و محل نمایش هنر مردمان این خطه شد . هنر و طبیعت به هم آمیخته بودند تا زیبایی های فصل خزان را دو  چندان کنند.

تجلیل از فرزند  دکتر حسن درستکار ، از پایه گذاران جنگل شناسی و یاوران دلسوز جنگل های ایران دراین بوستان جنگلی به یادگار مانده برای مردم این سرزمین نقطه عطف این جشنواره بود.

شیرزنان و دلیرمردان تالش با تن پوشهای زیبای محلی در این جشن به کار آفرینش دست سازه هایی برای نمایش هنر این سرزمین مشغول بودند.

موسیقی محلی رامشگر این آیین شده و زیبایی جنگلهای پاییزی سازها را نیز برای نغمه آفرینی به شوق آورده بود.

کودکان چالاک تالش سرود" سر می بازم ، دل می بازم پای این پرچم ، فرداها را ،  من می سازم " پرچمهای ایران  را با دستهای کوچکشان به جنبش وا می داشتند .

خطاطی بر روی برگهای پاییزی و نوشتن جملات زیبا و دلنشین بر روی آنها ، با هنرمندی استاد کیوان سهرابی و هنرجویان ماهرش و نقش آفرینی هنرجویان جوان روی بومهای نقاشی جلوه دیگری به این جشنواره داده بود.

رویا بابایی دبیر جشنواره پاییزانه شهر بهشت به خبرنگار ایرنا گفت :این جشنواره به همت ستاد گردشگری رویداد جهانی ۲۰۲۰ شهرستان رضوانشهر و با هدف معرفی یکی از مناطق بکر و طبیعی  این منطقه ، برپا شد و هدف اصلی ما یادآوری اهمیت جنگل در زندگی بشری و ثبت زیبایی های پائیز جنگل با شیوه های گوناگون هنری بود .

وی با گرامیداشت یاد دکتر حسن درستکار که تلاش بسیاری برای ایجاد این بوستان انجام دادند خاطرنشان کرد : این بوستان بزرگ و زیبا با  درختان انبوه و کمیاب در صورت معرفی مناسب می تواند به یکی از مناطق جذاب گردشگری  تبدیل شود.

حاضران در برنامه زیر بارش برگهای رنگارنگ نغمه همدلی سر داده و سرود ای ایران را همخوانی کردند.

این بوستان  به مساحت یکهزار و ۷۱  هکتار قسمتی از جنگلهای گیسوم است و با  طبیعتی بسیار زیبا و چشمگیر در ۷۸ کیلومتری مرکز استان در مسیر اصلی جاده رشت به آستارا واقع شده ، در شرق آن رضوانشهر و در غرب آن هشتپر قرار دارد.

در داخل بوستان جنگلی انواع گونه های پهن برگ دیده می شود  و بخشی از آن به دلیل تراکم انواع درختی و زیر درختی ، غیر قابل نفوذ است.
این بوستان جنگلی می تواند یکی از مناطق  گردشگری طبیعت گردی خاص مورد بهره برداری قرار گیرد.

زنده یاد دکتر حسن درستکار یکی ازپایه گذاران جنگل شناسی در ایران بود. وی در بندر انزلی متولد شد در دانشگاه ژان بولیو بلژیک تحصیل کرد و از اساتید به نام دانشگاه تهران بود. این انسان ارزشمند سال ۱۳۷۴ پس از یک عمر تلاش برای حفاظت از جنگلها در اثر بیماری چشم از جهان فرو بست.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.