محمودرضا عراقی روز یکشنبه در نشست اعضای کارگروه توسعه یک هزار هکتاری جنگلکاری در همدان افزود: حفظ و حراست از منابع طبیعی باید اولویت اول استان باشد.

وی با اشاره به اهمیت طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ آب و خاک، توسعه یک هزار هکتاری جنگل‌کاری در استان را یک طرح مثبت و ویژه ارزیابی کرد و گفت: همه دستگاه های اجرائی با همه توان و ظرفیت های موجود در اجرای این طرح مهم با منابع طبیعی همسو و همراه هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان اظهار داشت: کارکنان منابع طبیعی با عشق و علاقه برای اجرای این طرح شبانه روزی تلاش و فعالیت می کنند و همه دستگاه های اجرائی نیز در این راستا باید مشارکت کنند.

عراقی ادامه داد: باید حفظ منابع طبیعی در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و مردم کاشت درخت و توسعه فضای سبز را یک امری جدی و مهم بدانند.

وی گفت: منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار است و حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع باید اولویت همه مسئولان باشد زیرا این منابع ارزشمند هستند.

عراقی ادامه داد: ما در طبیعت زندگی می کنیم و تبادل فیزیولوژیک با طبیعت داریم و در زندگی و روحیه انسان نقش طبیعت زیبا و سرسبز بسیار اثر گذار است.

یک هزار هکتار جنگل کاری تا پایان سالجاری در همدان برنامه ریزی شده است که سهم هر شهرستان یکصد هکتار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.