به گزارش خبرنگار ایرنا، امیردریادار آریا شفقت رودسری پیش از خطبه های  نماز جمعه این هفته در مصلی این شهر افزود: حضور نیروی دریایی در دریا، تنها حضور فیزیکی نیست بلکه حضوی با عزت و افتخار است.

وی اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در۴۰ سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توانسته در حوزه های اقتصادی، امنیتی و سیاسی به گونه ای بدرخشد که اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دنیا اثبات کند.

فرمانده آموزش های تخصصی دریایی باقر العلوم رشت خاطر نشان کرد: فرزندان شما در نیروهای مسلح به ویژه نیروی دریایی ، پیرو بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به گونه ای عمل خواهند کرد که اجازه ندهند استکبار جهانی چشم طمع به این ملت، دریا، ساحل و هوای آن  داشته باشد.

وی گفت : در بحث امنیت دریا، مسیر پیشرفت تمام کشورهایی که توانسته اند در عرصه جهانی خود را نشان داده و توسعه یابند، در حوزه دریا بوده و خداوند این نعمت بزرگ را در اختیار ما گذاشته که در شمال و جنوب کشور در آب های آزاد، بستر دریا برای توسعه در همه ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مبتنی بر توسعه دریا محور است.

امیردریا دارشفقت رودسری با تشریح اقدامات نیروی دریایی ارتش در بخش های مختلف اظهار داشت: ۶۷ روز پس از آغاز جنگ تحمیلی، نیروی دریایی کشورمان اجازه ندادند که نیروی دریایی عراق پا را فراتر گذاشته و در عرصه خلیج فارس خودنمایی کند که این مهم نمونه ای از دستاوردهای ارزشمند این نیرو است.

وی با بیان این که دوران دفاع مقدس را پشت سرگذاشته ایم  اما ماموریت نیروی دریایی تمام نشده است، تصریح کرد: ما در دریای جنوب و خزر از توانمندی های بالایی برخورداریم که نه تنها برای خودمان بلکه می توانیم برای سایر کشورهای دوست و هم پیمان هم شناورهای نظامی تهیه کرده و نیروهای هایشان را آموزش دهیم.

وی بیان داشت: نیروی مسلحی که متکی به دانش ، سلاح و تجهیزات داخلی باشد، دورو نزدیک بودن و بیان افکار دیگر هیچ تاثیری بر نوع رفتارشان ندارد، به فرموده مقام معظم رهبری گذشت آن دوره ای که استکبار بتواند ضربه بزند و در برود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.