به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا مسیب زاده روز چهارشنبه در همایش تجلیل از افتخارآفرینان سی و هفتمین دوره مسابقه های قرآن، عترت و نماز دانش آموز و نهمین دوره مسابقه های فرهنگیان استان گیلان در بقعه متبرکه خواهر امام رشت با بیان این که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بالاترین سند و نقشه راه تعلیم و تربیت کشور است، افزود: عزم آموزش و پرورش اجرایی کردن این سند و تربیت تمام ساعتی است.

وی با اشاره به تربیت تمام ساعتی دانش آموزان در مدارس و این که به تنهایی دانش آموز مذهبی و قرآنی نمی خواهیم، اظهار داشت: در تمام مراحل تربیت و مسایل درسی علمی، ورزشی، اقتصادی و زیستی هر شش ساعت تربیت مد نظر آموزش و پرورش است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنانش به بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب اشاره و خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه ۳۲ بار از واژه جوان استفاده کردند یعنی تمام امیدشان به جوانان است که مسیرتان را تعیین کرده و بدانید که آینده کشور و جهان متعلق به متخصصان است.

وی خطاب به دانش آموزان بیان داشت: اگر در ورزش، علم، فعالیت های فرهنگی، قرآنی و هنری تخصص پیدا کنید، موفق هستید اما خوش به حال دانش آموزانی که از این معروف ها، قرآن، عترت و نماز را انتخاب کردید ، دانش آموزان انتخاب کننده مسیر قرآنی، مسئولیت سنگینی دارند.

مسیب زاده با بیان این که دانش آموزان قرآنی به همان میزان که موفقند به همان قدر زحمت کشیدند، اظهار داشت: وظیفه اصلی ما استفاده از علم و نشر قرآن کریم است، بنابراین حفظ آیات الهی  مرور، تثبیت و تکرار نیاز دارد.  

وی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح برنامه های اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و این که سه اصل جدی را حاکم بر برنامه های قرآن کریم دنبال می کنیم، اضافه کرد: اصل اول محوریت مدرسه است، به این معنی که هر فعالیتی که آغازش از مدرسه نباشد، ابتر است.

مسیب زاده فراگیری در حین اثربخشی را اصل دوم عنوان و خاطر نشان کرد: ما مسئول تعلیم و تربیت ۱۵ میلیون دانش آموز هستیم، بنابراین طرح های آموزش و پرورش بایستی فراگیر و اثربخش باشد.

وی با بیان اصل توسعه مشارکت و مشارکت پذیری به عنوان سومین اصل جدی در برنامه های قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: از همه کسانی که به کمک آموزش و پرورش می آیند، قدردانی می کنیم.

در این همایش جمعی از دانش آموزان افتخارآفرین سی و هفتمین دوره مسابقه های قرآن، عترت و نماز دانش آموز و نهمین دوره مسابقه های فرهنگیان استان گیلان و حامیان برگزاری این مسابقه ها تجلیل شدند.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است که در افزون بر پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.