به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی روز دوشنبه در آیین متمرکز بازگشایی مدارس استان البرز که در دبیرستان دخترانه شرافت آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزارشد،اظهارداشت: جوانان و دانش آموزان در بیانیه گام دوم انقلاب نقش محوری دارند که این مهم در اولویت کاری آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر، خاطرنشان کرد: امنیت، آرامش ، آسایش ، رشد و تعالی ، اقتدار و عزت کشور در جهان مدیون خون پر افتخار شهدا است که باید از آن پاسداری کنیم و از افتخارات آموزش و پرورش، تقدیم ۳۶ هزار دانش آموز و بیش از چهار هزار معلم شهید در هشت سال جنگ تحمیلی است که در آن ایام برای دفاع از کیان کشور حضور داشتند و ایثار گری کردند.

کاظمی تصریح کرد: آموزش و پرورش امروز در مرکز فعالیت های اجتماعی و فرهنگی قرار دارد لذا در این راه نیازمند مساعدت دستگاه ها بوده و دانش آموزان نیز باید در میدان مشارکت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی سهیم شوند تا به اهداف تعیین شده در این دستگاه مهم دست یابیم.

وی در ادامه به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: جوانان و دانش آموزان در بیانیه گام دوم نقش محوری دارند که باید به آن نگاه ویژه ای داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امید جمهوری اسلامی به دانش آموزان و جوانان مومن و متدین است ، یادآورشد: دانش آموزان با نگاه به افتخارات گذشته آینده کشور را میسازند.

کاظمی اظهارداشت: به طور یقین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرفصل کارهای خود قرار می دهیم و از هیچ کوششی دریع نخواهیم کرد.

وی بیان داشت: اگر قرار باشد در تحقق سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش که نقشه راه نظام تعلیم و تعلیم تربیت است به موفقیت برسیم باید دانش آموزان را در میدان مشارکت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی سهیم کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنانش به نقش خانواده ها و اولیا در تحقق اهداف آموزش و پرورش که کمتر از نقش دانش آموزان نیست اشاره کرد و گفت: باید دانش آموز محوری، دانش آموز باوری و دانش آموز یاوری درمحور برنامه ها و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی قرار گیرد.

وی بیان داشت: دانش آموزان باید بدانند که امروز رویکرد نظام تعلیم و تربیت آماده سازی دانش آموزان برای بهزیستن، کنار هم زیستن و برخورداری دانش آموزان از مهارتهای ارتباطی ،حرفه ای و آماده شدن برای زندگی آینده و مناسب است.

کاظمی یادآورشد: رویکرد تعلیم و تربیت تمام ساحتی می تواند زمینه ساز یک انسان برخوردار از حیات طیبه باشد.

وی در پایان از معلم به عنوان مهمترین رکن تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: اگر بخواهیم دانش آموزانی موفق داشته باشیم باید به ارتقای جایگاه معلمان، بالا بردن انگیزه آنها و افزایش سطح توانمندیشان برسیم تا با کمک آنها بتوانیم ماموریت های آموزش و پرورش را به سرمنزل مقصد برسانیم.

در این آیین از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش البرز نیز رونمایی شد و دانش آموزان همراه با مسوولان نماز شکر اقامه کردند.

۱۴ میلیون دانش آموز در کشور سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را آغاز کردند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.