نقادان ادب جهان ، گوته را یکی از ارکان چهارگانه ادب جهان نام داده اند و چنین شخصیتی با شیفتگی و دلبستگی درباره حافظ فراوان گفته است : " ای حافظ ، آرزوی من آن است که فقط مریدی از مریدان تو باشم  " 
گوته خطاب به حافظ متن های ادبی سلیس ، عمیق ، پرمعنا و پر از روح و احساس خلق کرد که در نوع خود شاهکاری بزرگ محسوب می شوند.
شیوا شیبانی نمایشگاه گردان(کیوریتور) روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید : آثار گونتر اوکر پیش از گیلان در چندین استان دیگر کشور به نمایش گذاشته شده و اینک از تاریخ سی ام آبان ماه  بمدت یک ماه در رشت به نمایش در می آیند.


وی اظهار داشت: آثار هنری اوکر روی هم شامل ۴۲ اثر شامل ۳۱ اثر چاپ مشبک ، شش اثر چاپ با ماسه روی مقوای رومی موزه ای، با رنگ سفید کهنه نمای ۳۶۰ گرمی دو میل و همچنین پنج اثر چاپ برجسته روی لوحه های گاهشماری دست ساز(بوتن) است.
وی اضافه کرد: این آثار در جعبه های دست سازی نگهداری می شوند که طبق الگوی پیشنهادی خود هنرمند از چوب پرداخت نشده، ساخته شده اند و اوکر روی آن نقاشی کشیده است.

شیبانی سال خلق آثار را ۲۰۱۵عنوان کرد. 

گونتر اوکر نقاش آلمانی در متنی ادبی چنین نوشته است :آکنده از طنین شعر، از حافظ، لمس ژرفای روح، به جنبش آمدن از نیروی کلماتِ سرشارِ زندگی،اندیشه ها در سرمستی می رقصند، در توصیفات، همراهی کردن شاعر در راه خویش، کلمات بدل به رنگ ها می شوند، تاج گلی بر سر شاعر و ابیات شگفت انگیزش می نشانند.

گونتر اوکر آلمانی متولد ۱۳ مارس ۱۹۳۰ است و هم اکنون در دوسلدورف زندگی و کار می کند.

نمایشگاه نقاشی کرنش به حافظ با آثاری از گونتر اوکر نقاش آلمانی، سی ام آبان تا سی ام آذر در رشت به نمایش در می آیند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.