احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان که با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در سرسرای اجتماعات موزه منطقه‌ای جنوب شرق(زاهدان) برگزار شد اظهارداشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و استراتژیک این استان و قرارگرفتن در همسایگی کشورهای حوزه اقیانوس هند با ۳۷ درصد جمعیت جهان توجه به حوزه حمل و نقل هوایی نقش مهمی در توسعه این منطقه و حتی استان‌های شرقی و جنوب شرق کشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای پنج فرودگاه است که در برخی شهرها پروازها مطلوبیت لازم را ندارد و باید به وضعیت آنها رسیدگی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان به پروژه فرودگاه چابهار به عنوان یکی از مهمترین فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به قرارگیری منطقه چابهار در خاص‌ترین نقطه کشور ضروریست فرودگاه این شهرستان مهم بندری هر چه سریعتر اجرا شود. 

وی بیان کرد: تحقق خواسته رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه سواحل مکران ارتباط مستقیم با توسعه حوزه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی دارد که خوشبختانه مجوز ساخت فرودگاه بزرگ چابهار دریافت شده اما اعتبار ۲ ساله آن به اتمام رسیده بود که مجددا مجوز آن یک سال دیگر تمدید شده است. 

موهبتی با اشاره به اینکه ساخت فرودگاه چابهار با دریافت مجوز یکساله امکان پذیر شده است تصریح کرد: باید همه تلاش کنیم تا در این مدت کار ساخت فرودگاه چابهار را انجام دهیم چرا که این فرودگاه نیاز جدی این شهر و منطقه آزاد است.

وی با بیان اینکه تکمیل فرودگاه چابهار با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیون دلار انجام خواهد شد اظهارداشت: این هزینه در مقابل هزینه‌های بسیاری که در حوزه پتروشیمی و موارد مشابه آن می شود رقمی ناچیز اما پر بازده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان از سوی رهبر معظم انقلاب به تنگه احد و گنج پنهان تعبیر شده است و کشف و استخراج این گنج نیاز به آماده کردن زیرساخت‌ها بویژه در حوزه‌های حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی دارد.

وی با بیان این مطلب که همه باید با همکاری یکدیگر در ساخت فرودگاه چابهار کمک کننده باشیم افزود: ساخت، تکمیل و راه‌اندازی فرودگاه چابهار رونق سیستان و بلوچستان، شرق کشور و کشورهای همسایه را تضمین خواهد کرد.

مدیرکل جدید فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با قدردانی از حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، استاندار و مدیران استان سیستان و بلوچستان گفت: کارهای بسیاری در حوزه فرودگاهی این منطقه انجام شده و کارهای بسیاری نیز باقی مانده که با همکاری و کمک یکدیگر این پروژه‌ها نیز به پایان خواهد رسید.

علی جزینی‌زاده افزود: توجه به زیرساخت‌ها و حمل و نقل به عنوان موتور محرک و پیشران در توسعه یک منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است که با توجه به فاصله این استان با مرکز و وجود ظرفیت‌های فراوان در این منطقه ضروریست بیش از پیش نگاه‌ها و توجه‌ها به این استان جذب شود.

وی ادامه داد: هم اینک یکی از مهمترین پروژه ها فرودگاه چابهار است که در اولویت کاری این مرکز نیز قرار خواهد داشت.

سیاوش امیرمکری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در این مراسم با تقدیر از زحمات چندین ساله حسین اعرابی‌مقدم مدیر کل سابق فرودگاههای سیستان و بلوچستان که اینک به افتخار بازنشستگی نایل آمده است، علی جزینی‌زاده را به عنوان مدیر کل جدید این اداره معرفی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.