وحید پورمردان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مهمترین معضلات محیط زیست کشور و استان سیستان و بلوچستان پدیده قاچاق جانوران وحشی، اجزای بدن و فرآورده های تهیه شده از آنهاست که سالیانه هزاران گونه ارزشمند و در معرض خطر انقراض جهان برای این منظور به صورت غیر قانونی صید یا شکار می شوند.
وی افزود: در راستای فرهنگ سازی و مقابله با قاچاق حیات وحش به صورت نمادین بیش از 2 هزار تله زنده گیری پرنده هوبره به مناسبت روز جهانی حیات وحش توسط ماموران یگان حفاظت ایرانشهر امحاء شدند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: این تله ها از دشت ها و زیستگاه های مستعد حضور پرنده حمایت شده هوبره در حوزه استحفاظی ایرانشهر توسط یگان حفاظت محیط زیست جمع آوری شده بود.
وی خاطرنشان کرد: افراد سودجو و ناآگاه در فصول سرد سال جهت به دام انداختن پرنده مهاجر هوبره(گونه حفاظت شده) در مناطق زیست این پرنده اقدام به ایجاد رچ و پهن کردن تله زنده گیری می کنند.
پورمردان اظهار داشت: در همین راستا یگان حفاظت محیط با برنامه ریزی، کمک مردم محلی و همیاران افتخاری محیط زیست نسبت به پاکسازی و جمع آوری دام های مزاحم حیات وحش اقدام می کند.
9923**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.