مهدی ولی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت بیش از یک هزار و ۱۳ مورد خدمات درمانی و افزون بر ۲۶ هزار و ۹۶۲ خدمات دارویی توسط حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان گیلان ارائه شد.

وی اظهار داشت: اجرای طرح ویزیت و خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته هلال احمر و هفته ملی سلامت، در مجموع به ارزش ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال توسط حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان گیلان در شش ماهه نخست سال جاری ارائه شده است.

وی با تشریح سایر اقدامات شاخص حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر گیلان، خاطر نشان کرد: برگزاری اردوی بقاء در شرایط سخت در اردوگاه چاف ، دریافت ۵۰۰ محموله واکسن مننژیت برای حجاج تمتع در سال ۹۸ از مرکز، برگزاری کمیسیون های مشورتی حجاج تمتع، پیگیری سند ساختمان موقوفی مرکز توانبخشی رودسر و اخذ سند وکالت نامه از واقف ساختمان، واکسیناسیون مننژیت حجاج تمتع و اعزام تیم واکسیناسیون برای انجام واکسیناسیون حجاج به شهرستان ها از جمله این اقدامات است.

وی بیان داشت: اجرای طرح ملی فشار خون همزمان با برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان، دریافت واکسن (ب ث ژ) از انستیتو تهران، اجرای ویزیت رایگان فشار خون و تست قندخون با همکاری استانداری در طرح جلوگیری از کم تحرکی زنان در لاکانشهر، پارک میخک و پارک فرشتگان و خرید ۵۰۰ دز معادل ۵۰ ویال واکسن مننژیت برای واکیسناسیون زائران عتبات عالیات در اربعین سال جاری از دیگر اقدامات شاخص حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر گیلان است.

ولی پور در ادامه از احداث مجتمع خدمات درمانی ، توانبخشی و دارویی در استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: جانمایی این مرکز توسط جمعیت هلال احمر در رشت مشخص شده و در زمان حاضر، داروخانه جمعیت هلال احمر در آن مستقر شده، در آینده نزدیک نیز حوزه درمان و توانبخشی با حمایت خیرین به زودی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به ضرورت پررنگ‌ تر کردن نقش جمعیت در حوزه سلامت، گفت: از اولویت ‌های هلال‌احمر در حوزه سلامت، کمک به تامین سلامت آسیب ‌دیده‌ ترین بخش جامعه است، چرا که هدف جمعیت هلال‌احمر برداشتن باری از دوش دولت در حوزه سلامت و فعالیت در حوزه‌هایی است که سایر نهادها و بخش‌های خصوصی حاضر به پذیرش مسئولیت این بخش نیستند و علاوه بر آن باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا در زمینه آمادگی شرایط اضطراری برجسته باشیم.

وی توجه به ارزش‌ های سازمانی هلال احمر را بسیار ضروری دانست و اضافه کرد: خدمات جمعیت هلال احمر به مردم باید به شایستگی ارائه شود، بنابراین بایستی به رعایت استانداردها در ارائه خدمات توجه جدی شود و در این زمینه به نیازهای اساسی مردم توجه کرد.

بر اساس آخرین آمار بیش از ۱۴ هزار و ۱۷۲ عضو جوان و بیش از هشت هزار و ۶۳۳ داوطلب با جمعیت هلال احمر گیلان همکاری می‌ کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.