شهرام میرزایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت یاد شده سه هزار و 440 نفر در طرح سحاب (سامانه حرکتهای ‌امدادی ‌و بشردوستانه) شرکت و علاوه بر آن سه هزار و 659 نفر به ایستگاه دوستدار کودک مراجعه و 23 هزار و 812 اقلام فرهنگی نیز در بین مراجعه کنندگان توزیع شد.
وی یادآوری کرد: در این طرح 570 نفر از جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر استان حضور داشتند که خدمات لازم را به مراجعه کنندگان ارائه کردند.
میرزایی ادامه داد: در طرح امداد و نجات نوروزی نیز عوامل این جمعیت در بازه زمانی ( 24 اسفند 96 تا 13 فروردین 97) به 184 مورد حادثه جاده ای به تعداد یکهزار و914حادثه دیده امداد رسانی کرد.
وی بیان کرد: از مجموع حادثه دیدگان حوادث جاده ای 777 نفر مصدوم 614 نفر به صورت سرپایی درمان شدند و 33 مصدوم نیزتوسط آمبولانس های هلال احمربه مراکز بیمارستانی استان انتقال و 9 مورد نیز فوتی گزارش شد.
این مسئول اظهار کرد: یکهزار و 328 نجاتگر جمعیت هلال احمر زنجان در قالب 401 تیم عملیاتی، با 130 دستگاه آمبولانس، 90 دستگاه خودرو نجات ویژه رهاسازی و 13 دستگاه خودرو کمک دار عازم این تعداد ماموریت جاده ای شدند.
وی بیان کرد: عوامل این جمعیت در 13 فروردین روز طبیعت به پنج مورد حادثه جاده ای به تعداد 34 حادثه دیده و 9 مصدوم امداد رسانی کرد که از این تعداد نیز 2 مورد آن توسط هلال احمر به مراکز بیمارستانی انتقال یافت.
میرزایی خاطر نشان کرد: 24 نجاتگر این جمعیت در قالب 9 تیم عملیاتی با پنج دستگاه آمبولانس و چهار خودروی نجات عازم ماموریت های جاده ای شده بودند.
به گزارش ایرنا، پویش 'نه به تصادفات جاده ای'از سه سال گذشته در کشور و این استان آغاز شده است که اجرای این طرح نقش موثری در کاهش سوانح جاده ای و ملزم کردن رانندگان وسائط نقلیه به رعایت هرچه بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی داشته است.
به گزارش ایرنا، هیجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت نوروزی جمعیت هلال احمر این استان نیز همزمان با سراسر کشور که از 28 اسفند سال گذشته آغاز شد 14 فروردین /سه شنبه / به پایان می رسد و طرح امداد و نجات نوروزی نیز تا 17 همین ماه ادامه دارد.
8068/3720
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.