امام جمعه آستارا روز پنجشنبه در جلسه ستاد هفته وحدت مسلمانان، در دفتر خود اظهار کرد: حفظ اتحاد و یکپارچگی در دنیای متلاطم امروز از اهمیت زیادی برخوردار است و خوشبختانه مردم شیعه و سنی این شهرستان، همواره در این راستا پیشگام هستند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به آغاز هفته وحدت مسلمانان از ۱۸ آبان ماه، وجود با برکت رسول گرامی اسلام را مایه اتحاد مسلمانان دانست و دیدار با علمای اهل سنت، مولودی خوانی و سخنرانی در هفت مسجد مناطق شیعه و سنی نشین را از برنامه های هفته وحدت اعلام کرد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا نیز در این جلسه گفت: شیعه و سنی جز همدیگر، در دنیا حامی دیگری ندارند و باید در مقابل اسلام ستیزان، وحدت و انسجام خود را به خوبی حفظ کنند.

حجت الاسلام حسینعلی رضازاده ادامه داد: امروز فقط مسلمانان باید به داد یکدیگر برسند و مناسبتی ملی همچون هفته وحدت و شخصیتی بی نظیر همچون حضرت محمد (ص)، محور اتحاد و همبستگی جهان اسلام است.

اعضای دیگر جلسه نیز با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی، بر جلوگیری از سوء استفاده سیاسی از نشست ها و برنامه های هفته وحدت، نشست علمی مذهبی دانشگاهیان، مرتبط بودن سخنرانی ها با موضوع هفته، تقویت مولودی خوانی ها، استفاده از شعرا در برنامه ها و تبلیغات محیطی شهرها تاکید کردند.

طبق مصوبات این جلسه، هزینه برنامه های مدنظر در مساجد و حسینیه ها، از سوی فرمانداری و شهرداری ها و وسیله ایاب و ذهاب خبرنگاران از سوی بخشداری ها تامین خواهد شد.

حدود ۱۷ درصد جمعیت شهرستان آستارا را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند و آئین های ویژه هفته وحدت نظیر مولودی خوانی، توزیع نقل و شیرینی، همنشینی و دیدار علما و شخصیت های مذهبی شیعه و سنی و سخنرانی عالمان اهل سنت در مساجد شور و حال خاصی را در میان مردم ایجاد می کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.