رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: برنامه های دهه نخست ایام فاطمیه با سیاه پوش شدن فضای شهر و شرکت عزاداران و عاشقان اهل بیت (ع) در 50 مسجد و 100 هیات مذهبی آغاز شده است.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی افزود: حضور برادران و خواهران شیعه و سنی در آئین ها مشهود است و برنامه های دهه دوم، با شکوه تر و پربارتر از دهه نخست برگزار خواهد شد و آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) نیز میزبان شیعیان ایران و جمهوری آذربایجان خواهد بود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا حرکت دسته های عزاداری در سالروز شهادت زهرا (س) از مقابل سپاه تا مسجد فاطمه (س)، اجتماع دسته های عزاداری در تعدادی روستا و 40 گفتمان دینی در مدارس را از آئین های ایام فاطمیه برشمرد.
حاتمی گفت: هیات های مذهبی تا ساعت 23 برنامه های فرهنگی و دینی اجرا می کنند و احسان و نذورات مردم خیر، به کوچه ها و خیابان ها جلوه معنوی می دهد.
او افزود: باید با شناخت درست راه فاطمه (س) جهت احیای سنت پیامبر (ص) قدم برداریم و برگزاری باشکوه آئین های ایام فاطمیه از راهکارهای کسب شناخت و معرفت است.
از 30 دی تا 20 بهمن ماه ایام فاطمیه است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 87 مسجد و 128 هیات مذهبی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود 17 درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.