حجت الاسلام محمدمهدی راشدی نوری در دیدار با کارکنان اداره اوقاف صومعه سرا به مناسبت دهه وقف اظهارداشت : اعتمادسازی خوبی در زمینه وقف شده و واقفین با نیات جدید اقدام به ثبت موقوفه می کنند.

وی افزود: اوقاف با انجام فعالیت های مناسب توانسته فرهنگ وقف را با نیات جدید نهادینه کند و ما این وظیفه را برای تداوم و ترویج این فرهنگ با مشارکت همگان داریم .

وی با بیان اینکه خدمات قرآنی خوبی توسط اداره اوقاف در شهرستان حمایت و اجرا می شود، ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ وقف واحیای آن در نیت های جدید می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه را کاهش دهد .
رئیس اداره اوقاف وامور خیریه صومعه سرا نیز در تشریح عملکرد این اداره افزود: یکی از ویژگی های وقف بهره مند شدن همه طبقات جامعه از فواید آن است که این بهره مندی مختص به طبقه خاصی نیست و همه اقشار جامعه از آن سود برده و زندگی خانواده های نیازمند و افراد یتیم زیادی به وسیله فواید وقف سامان گرفته است. 
حسن راستاد ایجاد وحدت ملی در سایه وقف را از دیگر ویژگی های آن دانست و گفت: واقفین اموال خود را وقف دیگر افراد جامعه، خارج از مسئله نژاد و قومیت می کنند که این امر باعث ایجاد وحدت ملی در جامعه می شود.
شهرستان صومعه سرا با وسعتی حدود ۵۶۴کیلومتر مربع و سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک، دارای ۳۵۴ موقوفه، ۶۵ بقعه متبرکه، ۲۶۰ مسجد ، ۱۰ بقعه شاخص و پنج هزار پلاک فرعی رقبه است و در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.