به گزارش ایرنا، کیوان محمدی روز شنبه در پنجمین همایش گرامیداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی در رشت افزود: در راستای اجرای بند الف ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور سند توسعه روستایی و اشتغالزایی بالغ بر ۲۰۰ روستای شهرستان های رشت ، رودسر و تالش تدوین شد .

وی اضافه کرد: همچنین تشکیل تیم نظارتی و کارشناسی با هدف همگام سازی شرح خدمات سند توسعه روستایی با  جهت گیری های آمایش سرزمین و همگام سازی مطالعات انجام شده با شرح خدمات جدید  صورت گرفته است.

 وی  با اشاره به اقدامات انجام شده معاونت آمار و اطلاعات  مدیریت و برنامه ریزی استان  طی سال ۹۸  اظهار کرد: معاونت آمار و اطلاعات سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان در ارزیابی روز آمار و برنامه‌ریزی کشور در سالجاری رتبه برتر کشور را کسب کرد.

 محمدی ادامه داد : همچنین معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در ارزشیابی عملکرد سال ۱۳۹۷ ویژه جشنواره شهید رجایی کشور توانست رتبه دوم کشوری را  کسب کند.

وی ادامه داد : جمع‌آوری اطلاعات ثبتی دستگاه‌های اجرایی و اعتبار سنجی آن‌ها به‌صورت کاملاً الکترونیکی با استفاده از سامانه یکپارچه اطلاعات آماری ساوانا  ، تهیه و تدوین بیش از ۲۰ گزارش‌ آماری جهت تحلیل نتایج طرح‌های آماری و ارائه به مدیران و مسئولان استان، آمارهای ثبتی، تهیه، تدوین و توزیع نشریه سالنامه آماری و آمارنامه استان، تهیه و تدوین نشریه گزیده شاخص‌ها و نماگرهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سالانه از دیگر  اقدامات  در زمینه موارد مرتبط با معاونت آمار و اطلاعات سازمان بوده است.

 وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مطالعات برنامه آمایش استان گیلان بعد از ۱۳ سال در مرداد ماه سال ۹۷ به اتمام و به شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید، اظهار داشت :  این مطالعات در مرداد ماه امسال،   نظر مثبت کمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش کشور را نیز کسب کرده است .

وی اضافه کرد:  پس از طرح برنامه آمایش استان در کمیسیون تخصصی، چکیده مطالعات برنامه آمایش استان به همراه اسناد راهبردی و اجرایی تدوین و در مهر ماه سال ۹۸ شورای عالی آمایش کشور به همراه مطالعات دو استان دیگر به نمایش گذاشته است

 محمدی تصریح کرد :  اگرچه شرط لازم موفقیت برنامه های توسعه ، داشتن برنامه ای واقع نگر در رابطه با توان ها و محدودیت های اجرا و متناسب با آن، ترسیم چشم انداز و نقشه راه توسعه مطلوب کمبودهاست، اما شرط کافی در این زمینه بسیج مردمی، همگامی جمعی و مداوم کنشگران منطقه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی  پس از اتمام مطالعات برنامه آمایش استان اهتمام داشته  تا به واسطه نقشه راه آمایش، اراده و عمل، کنشگرانِ توسعه ملی، استانی و محلی را برای توسعه پایدار و آرمانی گیلان سوق دهد .

وی اضافه کرد :  در این راستا این سازمان سند برنامه ششم توسعه استان که پیش از تصویب برنامه آمایش تدوین  شده  بود را با توجه به الگوی توسعه سبز آبی مورد بازنگری و همگام سازی قرار داد و به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رساند.

محمدی ادامه داد : چارچوب تدوین برنامه توسعه شهرستان های استان با جهت گیری های آمایش سرزمین و با رویکردی توسعه گرا، مشارکت جو، و آینده نگر به تصویب شورا رسانده و انجام مطالعات آن را با همکاری کمیته برنامه ریزی شهرستان ها در دستور کار دارد.

وی افزود : نتایج مطالعات آمایش در مجامع دانشگاهی، رسانه ها، کمیته ها و شوراهای مختلف با هدف همراه سازی و همپایی در نیل به جامعه آرمانی ارائه می شود .

محمدی در خصوص فعالیت های دبیرخانه ای ستاد اقتصاد مقاومتی استان نیز  اظهار کرد: تشکیل جلسات ستاد، احصاء ۷۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۷ و ۱۹ پروژه و ۵۳ زیر پروژه در سال ۱۳۹۸، نظارت بر اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی و تشکیل کمیته های تخصصی موضوعی برای حل مشکلات اجرایی و مالی پروژه ها، اتمام و بهره برداری از پنج پروژه بزرگ اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۷ که یک پروژه احداث سد های لاستیکی به عنوان پروژه های موفق سال  امسال  استان در  کشور انتخاب شده،  از موارد فعالیت این دبیرخانه است.

وی با اشاره به اینکه  سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان به عنوان دبیرخانه‌ ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه یک کشور انتخاب شده است، تصریح کرد: ۵۱ نشست ماهانه توسعه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از مرداد سال ۱۳۹۴ تا کنون نیز از فعالیت های موثر این سازمان بوده است.

اول ابان ماه مصادف با روز ملی امار و برنامه ریزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.