مریم بیدخام روز چهارشنبه در نشست ساماندهی متکدیان، کودکان کار و معتادان متجاهر افزود: قزوین شهری دارای سابقه فرهنگی و تاریخی است و شهرداری باید تلاش کند تا این شهر در کشور به عنوان شهری بدون گدا و کودک کار معرفی شود.

وی در خصوص جمع آوری متکدیان با همکاری شهرداری گفت: ضروری است که این اقدام به طور جدی و با تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی و سازمان های مربوط در اولویت قرار گیرد.

بیدخام به مدیریت و اهتمام مسئولان در خصوص جمع آوری متکدیان اشاره کرد و گفت: با وجود این رویکردها انتظار می رود، قزوین با همکاری و همراهی مردم، انجمن های خیریه، سازمان های خدماتی و حمایتی به بهترین شکل به شهری پاک، بدون متکدی و کودک کار تبدیل شود.

بیدخام با تاکید بر اینکه طبق قانون تکدی گری و سوء استفاده ابزاری از کودکان جرم محسوب می شود، اظهار داشت: حضور متکدیان و کودکان خیابانی در سطح معابر و چهارراه ها، چهره ناخوشایندی در فضای شهری ایجاد می کند که حل این معضل نیازمند مدیریت و اقدامات هوشمندانه دستگاه های اجرایی است.

این مسئول همچنین گفت: وضعیت متکدیان و کودکان خیابانی باید پس از شناسایی از نظر نیازمند بودن بررسی شود تا در صورت اثبات از طریق دستگاه‌های حمایتی و انجمن‌های خیریه مورد حمایت قرار گیرند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطر نشان کرد: آنچه در این ساماندهی بسیار حائز اهمیت است حمایت، توانمندسازی و مهیا کردن شرایط لازم برای بازگشت این افراد به خانواده و جامعه است که باید مورد توجه دستگاه های اجرایی و مسئول مربوط قرار گیرد.

در این جلسه مقرر شد از هفته آینده طرح جامع جمع آوری متکدیان و ساماندهی کودکان کار با مدیریت فرمانداری و شهرداری قزوین عملیاتی شود.

۹۹۲۵*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.