هادی حیدری شامگاه دوشنبه در حاشیه هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر انزلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چالشی بودن جلسات شورا تا زمانی که به سمت توهین و تخریب کشانده  نشده و به صورت کارشناسی بحث شود بسیار هم عالی است و از آن استقبال هم می شود.

وی با تاکید براینکه کاهش هزینه ها و ایجاد و افزایش درآمد پایدار شهری بیش از پیش ضرورت دارد افزود: اولویت شورای پنجم ، تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام شهری همچون پیاده رو سازی ها و آسفالت معابر است و پس از آن پروژه سنگفرش کردن خیابان سپه، زیبا سازی پل تاریخی غازیان ، تکمیل پارک شهید دوربین و احداث دروازه قرآن در خیابان منتهی به خانه قرآن در دستور کار قرار دارد.

حیدری با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه گیلان در خصوص انجام طرح های مطالعاتی گفت: با استفاده از ظرفیت های دانشگاهی می توان با انجام تحقیقات لازم برنامه 5 ساله اجرای سیما و منظر شهری را به صورت دانش محور داشته باشیم.

وی درخصوص احداث ساختمانی در حریم برج تاریخی مناره بندرانزلی و حواشی آن در فضای مجازی دامه داد: با انتشار فیلم و عکس های موضوع احداث این ساختمان با ارتفاع بیش از 4 طبقه در فضای مجازی و حساسیت های ایجاد شده و همچنین مطالبه شهروندان در خصوص چگونگی صدور مجوز آن ، شهرداری بندرانزلی مکلف شد با طرح شکایت توسط واحد حقوقی خود پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

رییس شورای شهر انزلی تصریح کرد: با توجه به عدم رعایت ضوابط و حریم های میراثی و تراکم شهری پیگیری تعرض به حریم باید در دستور کار قرار گرفته و ضوابط شهرسازی هم باید رعایت شود.

حیدری با بیان اینکه نباید با نگاه های منفی به دنبال حاشیه سازی بود اظهار کرد: تعامل مهمترین اولویتی است که هر مجموعه باید بر آن تاکید داشته باشد و در خصوص اعضای شورا هم بارها توصیه شده که تذکر دادن اعضای شورا در چارچوب ضوابط و مقرراتی که در قانون شوراها مشخص شده باشد چون در غیر این صورت تذکر از مسیر خود منحرف شده و افراد سودجو نیز سوء استفاده های لازم را خواهند برد.

وی با تاکید بر لزوم تعامل بیشتر بین اعضای شورای اسلامی شهر انزلی تصریح کرد: شورا  منتخب مردم است و برای خدمت به مردم انتخاب شده و باید به دور از هرگونه جنگ و دعوا فقط برای خدمت به شهروندان گام بردارد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی خاطر نشان کرد: داعواهای بی ثمر بین اعضای شورا موجبات دلسردی مردم را پدید می آورد و توصیه می کنم در کنار انجام وظایف قانونی با شهرداری نیز تعامل داشته باشند چرا که تامین منافع شهروندان و تحقق مطالبات و خواسته های آنان مهمترین وعده ای است که به مردم داده شده بود.

حیدری با اشاره به اینکه رسانه ها وظیفه انتقاد صحیح و شفاف سازی مسائل را بر عهده دارند تصریح کرد: تخریب اشخاص و وارد شدن به حریم خصوصی آنان از سوی هیچ فرد و جناحی پسندیده نیست و خبرنگاران می توانند هر زمان که بخواهند عملکرد شورا را مورد انتقاد قرار داده و شفافیت مطالبات مردم را از این شورا درخواست کنند و مطمئن باشند شورای پنجم در کنار تعامل با سایر دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، همراه و همگام با رسانه ها و با هدف خدمت به شهروندان گام برداشته و خواهد برداشت.

بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و شورای اسلامی شهر این شهر ساحلی 7 عضو دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.