محمدباقر بشر دانش روز دوشنبه با اشاره به این که پروژه آب خام برای اولین بار در سال ۹۰ با استناد بر مطالعات صورت گرفته با لوله گذاری در بلوار امام علی (ع)، از میدان گیل تا مصلی و از مصلی تا میدان نیروی دریایی آغاز شده، افزود: این پروژه به دلیل برخی مشکلات مانند عدم تخصیص منابع مالی مورد نیاز ناتمام ماند و پیمان در سال های ۹۷- ۹۶ به اتمام رسید.

وی اظهار داشت: در صورت انجام این پروژه، رفیوژ میانی بلوارها حدود دو هزار و ۴۰۰ مترمربع و به مساحت شش هزار مترمربع فضای سبز، به صورت مکانیزه آبیاری می شود که به همین منظور شهرداری رشت در نظر دارد از ردیف کد اعتباری پیش بینی شده در بودجه مصوب سال ۱۳۹۸ حوزه معاونت خدمات شهری  شبکه آبرسانی بلوار های شهر رشت از جمله بلوار امام خمینی (ره) به طول دو هزار متر، بلوار شهید قلی پور یکهزار و ۱۰۰ متر، بلـوار شهید افتخاری دو هزار و ۵۰۰ متر و بلوار شهدای گمنام ۹۰۰ متر را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به صورت مناقصه یک مرحله ای واگذار کند.

وی هدف از واگذاری این پروژه را مصرف بهینه منابع آبی برای فضای سبز و مدیریت صحیح آب عنوان و خاطر نشان کرد: اجرای سیستم آبیاری کنونی به صورت سنتی (خودروهای تانکر آبیار) دارای مشکلاتی از جمله ایجاد ترافیک در سطح شهر، مخاطرات جانی، استهلاک، فرسودگی خودروها و ... است که به همین منظور، اسناد و مدارک تهیه شده در سالهای ۹۴ و ۹۵ و نیز دیگر پروژه های ناتمام بازبینی شده و در دستور کار مناطق قرار گرفت.

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت با اشاره به انتشار اسناد مناقصه در اول آبان سال جاری در سامانه تدارکات الکترونیک اضافه کرد: شرکت کنندگان در این مناقصه می توانند از تاریخ دریافت اسناد از سایت WWW.SETADIRAN.IR نسبت به ارسال پیشنهادهای خود به نشانی رشت میدان گیل ساختمان شهرداری واحد اداره حقوقی اقدام کنند.

رشت، حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.