محدوده فعالیت این هفته نامه که در  شهر لاهیجان چاپ و منتشر می شود ،استان گیلان و استان های شمالی است.

مدیرمسئول هفته نامه قلم در اولین سرمقاله خود از قلم به عنوان فرصتی برای سخن گفتن و سخن شنیدن یاد کرده است و می گوید:  قلم را باید برای شنیدن صداهای مختلف بدانیم .

جهانگیری در این سرمقاله از پدر خود که از روزنامه نگاران دهه 50شمسی شهرستان لاهیجان به شمار می رود یاد می کند و می افزاید : او بود که مرا در کلاس درس خود به حقیقت نوشتن و از مردم گفتن و مردمی بودن آموزش داد، از او یادگرفتم که قلم حرمت دارد و باید یاد بگیریم که رسانه بهترین دوست مردم و مسئولان است.

این نشریه تلاش می کند که در کنار سایر رسانه ها اخبار و رویدادهای استان بویژه شهرستان لاهیجان را با نقد و تحلیل در سفره فرهنگی شهروندان قرار دهد و آنها را با رخداد های روز آشنا سازد.

در شهرستان لاهیجان علاوه بر این نشریه ، دو هفته نامه خردورز به مدیرمسئولی افشین معشوری با حوزه فعالیت  استان های گیلان ، مازندران و قزوین ،  هفته نامه صدای لاهیج با مدیرمسئولی رحمان رحمان پور لیلی محدوده  پخش شهرستان لاهیجان ، فصلنامه لاهیجان با مدیر مسئولی سیدمرتضی میرحسینی در حوزه شهرستان لاهیجان ،فصلنامه ادبی مازو با مدیرمسئولی محمد علی دوست و سردبیری مهرگان علی دوست حوزه پخش کشوری ، فصلنامه ویرگول به مدیرمسئولی حسن اسداله پور حوزه پخش کشوری ، هفته نامه همای گیلان مدیرمسئولی علی علیپور در سطح استان گیلان و ماهنامه عطرشالیزار با مدیرمسئولی پروانه محمدنژاد حوزه پخش گیلان  منتشر می شوند.

لاهیجان از جمله شهرهای فرهنگی استان گیلان محسوب می شود که سابقه انتشار نشریه در آن به بیش از یکصد سال می رسد و مانند شهرهای رشت و بندرانزلی در این زمینه در گیلان پیشگام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.