سید علی موسوی روز پنجشنبه اظهار کرد: ۹ هزار بهره بردار در تالش به کشت و تولید کیوی مشغول هستند و پیش بینی می شود ۹۰ تن محصول به ارزش ۴۹۵ میلیارد ریال تولید و به بازار مصرف داخلی و خارجی عرضه شود.
وی ادامه داد: از سه هزار و ۲۰۰ هکتارا باغ کیوی در تالش، سه هزار هکتار بارور است و محصولات زراعی و باغی این شهرستان در سطح ۲۴ هزار هکتار از اراضی کشت و تولید می شود.

موسوی گفت: به طور میانگین سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال در تالش تولید می شود و  ۴۸ درصد اشتغالزایی و ۱۷ درصد تولید ناخالص این شهرستان به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تالش افزود: این شهرستان حدود ۲۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و ۳۰ هزار کشاورز با ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی، در آن اراضی مشغول کشت و زرع هستند. 

به گفته سید عیسی مهدوی فرماندار تالش، ۴۸ درصد جمعیت این شهرستان به طور مستقیم در بخش کشاورزی مشغول کار هستند و ۷۵ درصد مشاغل، با کشاورزی در ارتباط است و ظرفیت های نهفته این شهرستان، برای سرمایه گذاری مناسب است.

به گزارش ایرنا از اوایل دهه ۷۰ باغداران تالش با کشت کیوی در زمین های مجاور خانه های خود، به باغ های این محصول رونق دادند و در دهه ۸۰ نیز برخی شالیکاران با تغییر شالیزارهای خود به باغ های کیوی، این شهرستان را به یکی از قطب های تولید کیوی در گیلان تبدیل کردند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.