به گزارش خبرنگار ایرنا کامبیز لقمانی مقدم عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح جی نف (استاندارسازی نشانی مکان ها) در فرمانداری آستارا افزود: حدود ۱۴ هزار خانه فاقد پلاک در شهرهای آستارا و لوندویل وجود دارد و باید توسط شهرداری ها پلاک گذاری شود.

وی گفت: از مقدمات طرح استانداردسازی نشانی مکان های عمومی و خصوصی موسوم به جی نف، نامگذاری اماکن است و شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری ها و دهیاری ها در این زمینه همکاری کنند.

لقمانی مقدم اظهار کرد: پس از نامگذاری معابر و مکان های عمومی و خصوصی، دستگاه های اجرایی باید تا پایان سال برای استانداردسازی الکترونیکی آنها در قالب طرح جی نف اقدام کنند.

وی بیان کرد: نقشه پایه ساختمان ها، خیابان ها و معابر و پلاک ساختمان ها و کدپستی مکان ها و شماره ملی افراد، زیرساخت طرح جی نف و استانداردسازی نشانی اماکن محسوب می شود.

وی ادامه داد: اطلاعات جمع آوری شده در طرح جی نف برای استفاده در مواقع نیاز در اختیار دستگاه های اجرایی قرار خواهد گرفت و این کار، از مراحل تحقق دولت الکترونیک در کشور است.

 معاون فرماندار آستارا گفت: با استفاده از اطلاعات یاد شده، استعلام اداره ها به زمان کمتری نیاز خواهد داشت و دستگاه های خدمات رسان، در خرید و فروش و استعلام مسکن و زمین موظف به استفاده از کد هستند. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.