به گزارش ایرنا، سرهنگ احد الله احدی روز یکشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان با بیان اینکه مبارزه با خرده فروشان یکی از اولویت های پلیس است، افزود: همزمان با بازگشایی مدارس؛  پلیس طرح  زنگ نشاط  همزمان را به صورت منطقه ای در استان   با هدف برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر، خرده فروشان  و ساماندهی معتادان متجاهر  وکسانی که  در آموزشگاه ها و مدارس و دانشگاه ها اقدام به توزیع مواد مخدر می کردند ، به منظور پاکسازی پیرامون مدارس در دستور کار قرار داد.

وی اظهار کرد:  در این طرح بیش از ۵۵  کیلوگرم انواع  مواد مخدر به صورت خرد و یک هزار و ۴۶ نفر خرده فروش و معتاد متجاهر طی دو هفته دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند که البته این طرح در مراکز آموزشی به قوت خود باقیست.

سرهنگ احدی تصریح کرد: همچنین در هفته ناجا پاکسازی ۱۳۴ نقطه آلوده  که ۱۹ نقطه  در مرکز استان بوده ، در دستور کار می باشد.

وی به عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان طی شش ماه گذشته نیز اشاره و تصریح کرد: طی شش ماه نخست امسال؛ ۵۰ مرحله طرح و عملیات در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و خرده فروشان در استان برگزار که بدنبال آن افزون بر یک هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع  مواد مخدر کشف شد و پلیس ۵۰ باند را نیز متلاشی کرد.

سرهنگ احدی گفت: این مواد مخدر به صورت جا ساز با خودرو های سبک و سنگین از شرق و غرب وارد استان می شد که پلیس موفق گردید در محورهای مواصلاتی محمولات را کشف کند ضمن اینکه اکثر این افراد در قالب باندهای سه تا پنج نفره بودند که افزون بر ۳۰۰ نفر از اعضای اصلی  این باندها دستگیر  و تحویل مقامات قضایی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان نقش آموزش و آگاهی خانواده ها و فرزندان را در کاهش پدیده شوم مواد مخدر موثر دانست و اظهار کرد: آموزش ها و افزایش سطح آگاهی والدین و فرزندان  از مضرات و آسیب های آن و نحوه های گرفتار کردن آنان موجب می شود که  نوجوان و جوانان ما در رویارویی با این پدیده خانمانسوز مقاومت کنند ضمن اینکه درصورتی که آموزش ها به صورت مواد درسی برای دانش آموزان ارائه می شد، می توانست کمک شایانی برای پیشگیری از گرفتار شدن نوجوانان و جوانان به این پدیده شوم داشته باشد.

سرهنگ احدی با اشاره به اینکه سیزدهم مهرماه در هفته نیروی انتظامی به عنوان روز مبارزه با مواد  مخدر نامگذاری شده ، اضافه کرد: برگزاری افزون بر ۲۵ هزار نفر ساعت اموزش در زمینه شناخت مواد مخدر و راهکارهای پیشگیری از اعتیاد ، توزیع بیش از ۴۰ هزار بروشور و استند آموزشی در سطح جامعه هدف ، برپایی نمایشگاه های مواد مخدر با موضوعویت پیشگیری از مصرف مواد مخدر ، اعزام کارشناسان پلیس درباره بحث های آموزشی و پیشگیری در مدارس، دانشگاه ها و مساجد و اعزام پلیس به ۱۳۴ محله آلوده از جمله برنامه های پلیس در هفته ناجا می باشد.

یازدهم تا هفدهم مهرماه به عنوان هفته ناجا نامگذاری شده است.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.