حجت الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه‌اندازی هیات اندیشه‌ورز در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به ‌منظور همفکری و کارآمدکردن برنامه‌های فرهنگی و تلاش برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها صورت می گیرد.
وی توضیح داد: هیات های یادشده به‌ منظور واسپاری و اجتناب از تمرکزگرایی در لایه‌های مختلف کانون‌ها در سه سطح کانون‌ها ، شهرستان و استان تشکیل می‌شود.
وی ادامه داد: این هیات‌ها به‌منظور بهره‌مندی از توانمندی کانون‌های برتر برای همگرایی و هم‌افزایی بیشتر در شهرستان‌ها و با حضور کانون‌های برتر همان شهرستان راه‌اندازی می‌شوند.
حجت الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه هیات اندیشه‌ورز در سطح کانون‌ها هم‌زمان با برنامه‌های اوقات فراغت تابستان آغاز و برای بیش از ۲۱۹ کانون ثبت شده ، تصریح کرد: این هیات‌ها تا پایان سال جاری در اکثر کانون‌ها تشکیل شده و آغاز به کار می‌کنند.
وی هیات اندیشه‌ورز در سطح استان را متشکل از منتخبان سطح شهرستان اعلام و بیان کرد: این هیات‌ها با توجه به فعالیت آنها در سامانه کشوری، گزارش های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های اوقات فراغت تابستان و با توجه به امتیاز کسب شده در میز کارشناسی هر شهرستان انتخاب می‌شوند.
مدیر هماهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اضافه کرد: این هیات‌ها با ظرفیت‌سنجی توانمندی هر کانون ضمن رسیدگی به مشکلات کانون‌ها، تلاش برای روزآمد کردن فعالیت آنها و ایجاد تعامل و هم‌افزایی بیشتر بین کانون‌ها با یکدیگر، زمینه ارتباط مناسب با مسئولان اعم از ائمه جمعه، فرمانداری‌ها، نمایندگان مجلس و شورا و مسئولان شهری و روستایی هر شهرستان را با هدایت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری استان عهده‌دار هستند.
حجت الاسلام رضوانی نژاد تاکید کرد: با توجه به ابلاغ اساسنامه جدید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مصوب شورای عالی انقلاب و ارتقای جایگاه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری در سطح کشور و استان و ابلاغ احکام اعضای شورای هماهنگی استان‌ها، امید می‌رود که با تشکیل این هیات‌های اندیشه‌ورز، بستر توسعه کمی و کیفی فعالیت کانون‌های مساجد با همکاری همه فعالان این عرصه اعم از ائمه جمعه و جماعات و سایر اصحاب مساجد بیش از گذشته فراهم شود.
۹۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد گیلان فعال است.

۱۸۸۱/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.