مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد خراسان رضوی روز چهارشنبه با گرامیداشت روز جهانی مساجد به خبرنگار ایرنا گفت: این فعالیت ها پیرامون موضوعاتی از جمله قرآن، فضای مجازی، هنر، کتاب و کتابخوانی، آموزش و توانمندسازی، ورزش، اردو، آسیب های اجتماعی و خانواده در قالب کلاس آموزشی برای نوجوانان و جوانان تعریف شده اند.

محمد حسین عبداللهی افزود: کلاس های کانون های فرهنگی، هنری مساجد در تابستان ویژه پسران است و طی اوقات فراغت دو ماه گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نوجوان و جوان در این کلاس ها شرکت کردند.

وی اظهار داشت: مناسبت های ملی و مذهبی مانند دهه کرامت، دهه امامت و ولایت و دهه محرم در جذب نوجوانان و جوانان و توسعه فعالیت های کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان نقش موثری داشته است.

وی گفت: از سوی دیگر جذب نوجوانان و جوانان در این کانون ها، دغدغه خانواده های برای سپردن فرزندان خود به مکان مطمئن و کم هزینه را برطرف کرده است.

عبدالهی با بیان اینکه اولویت کانون های فرهنگی، هنری مساجد کاهش آسیب های اجتماعی است، افزود: ۱۰۵ کانون فرهنگی و هنری در مساجد حاشیه شهر مشهد فعالیت دارند که اعتبار مناسب برای تجهیز و توسعه فعالیت این کانون ها در حاشیه شهر اختصاص یافته و برنامه عملیاتی ویژه ای برای آنها تدوین شده است.

وی اظهار داشت: کانون های فرهنگی، هنری مساجد در حاشیه شهر مشهد با دفاتر تسهیل گر و پایگاه های بسیج همکاری نزدیک دارند.

وی گفت: هرچند کانون های فرهنگی، هنری مساجد به صورت مردمی اداره می شوند و جوانان به صورت افتخاری مدیریت این کانون ها را بر عهده دارند اما افزایش اعتبارات این بخش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین همکاری سایر دستگاه های اجرایی در تجهیز این کانون ها می تواند بسیار موثر باشد.

عبدالهی تجهیز کانون های فرهنگی و هنری مساجد، حمایت از آنها و استفاده از امکانات سایر دستگاه های اجرایی توسط کانون ها را یک ضرورت دانست و افزود: تامین این موارد می تواند به توانمند سازی کانون ها کمک کند.

۶ هزار و ۶۶۷ مسجد در خراسان رضوی وجود دارد.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.