گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی فرمانداری تالش حاکی است که سید عیسی مهدوی روز شنبه در جلسه هماهنگی توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی، در فرمانداری تالش اظهار کرد: ۲۵۰ هکتار اراضی جنگلی و ۹۳ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر از ظرفیت های قابل توجه این شهرستان در حوزه های کشاورزی و آبزی پروری است.

وی ادامه داد:  ۴۸ درصد جمعیت تالش به طور مستقیم در بخش کشاورزی مشغول کار هستند و ۷۵ درصد مشاغل، با کشاورزی در ارتباط است و ظرفیت های نهفته این شهرستان، برای سرمایه گذاری مناسب است.

مهدوی افزود: در خبرهای قبلی اعلام کرده ایم که ۵۰ درصد خاویار ایران در تالش تولید می شود و طرح پرورش ماهیان خاویاری را با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، در منطقه کشلی تالش راه اندازی کرده ایم.

فرماندار تالش بیان کرد: صنعت پالت سازی از ظرفیت های اقتصادی بزرگ این شهرستان است و زمینه اشتغال مستقیم سه هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم کرده است و انتظار می رود بخش خصوصی، به سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی تالش ترغیب شود.

مهدوی از دستگاه های اجرایی تالش خواست با کاهش مشکلات اداری و بانکی از پیش پای فعالان بخش خصوصی، زمینه سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی کارآفرینان و سرمایه گذاران را فراهم کنند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.