به گزارش خبرنگار ایرنا سردار فتح الله جعفری مسئول موسسه شهید حسن باقری غروب پنجشنبه در یادواره شهدای دهستان لیل لاهیجان با اشاره به ایثارگری های جوانان کشور در دوران دفاع مقدس  اظهار داشت:  فرهنگ عاشورایی مبداء مهمی در جنگ  محسوب می شود و  سرنوشت جنگ را تغییر داد چون سربازان و فرماندهان صدام هیچ انگیزه ای برای جنگیدن نداشتند ولی نیروهای ایرانی سرشار از روحیه ، رزمندگی و مقاومت بودند.

وی یادآورشد: خود نیروهای اسیر عراقی بر این بی انگیزی  نیروهای عراقی در مقابل نیروهای ایران  اقرار می کردند و در مقابل نیروهای ایرانی روحیه خود را از دست می دادند.

سردار جعفری گفت: رزمندگان اسلام برای انجام عملیات ها زحمات زیادی کشیدند و از تمام وجود و جانشان مایه گذاشتند به عنوان مثال برای ورود  به منطقه فاو از سال ۱۳۶۱ وارد نقشه و عمل شدند ولی در سال ۱۳۶۴توانستند این نقشه ها را به عملیات تبدیل کنند و دشمنان را از آن سرزمین بیرون کنند .

وی تصریح کرد: فتح خرمشهرو آبادان به  همین روحیه بالای نیروهای ایرانی برای مقابله با دشمن بر می گردد و این روحیه خستگی ناپذیر آنها بود که توانست بر دشمن تا بن دندان مسلح  بعثی غلبه کند .

وی افزود: شهدا در فرهنگ مردم کشور ما جایگاه بالایی دارند و این همه عزت و احترام ایران اسلامی  مدیون خون شهداست و باید این راهی را که آنها در پیش روی ما گذاشتند، قدر بدانیم.

مراسم یادواره ۳۷شهید والامقام و جانبازان  دهستان لیل شهرستان لاهیجان در مسجد جامع سوستان برگزار شد. در بین شهدای دهستان لیل شهدای شاخص، خلبان و چندین فرمانده دوران دفاع مقدس از جمله  شهید عیسی خانی فرمانده جنگل سپاه پاسداران و غلامرضا اسماعیل پور عضو صنایع موشکی وزارت دفاع در آن زمان دیده می شوند.

لاهیجان در شرق استان گیلان واقع است.

۶۰۲۹/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.