سرهنگ محمدحسن سلامی روز  سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: یک هزار و ۷۴۷ نفر از این جانبازان بیش از ۲۵ درصد جانبازی دارند.

وی تعداد کل جانبازان استان سمنان را هفت هزار و ۲۰۰ نفر عنوان و بیان کرد:  یک هزار و ۸۰۷ نفر از جانبازان استان را جانبازان شیمیایی تشکیل می‌دهند که ۲۰۷ نفر دارای بیش از ۲۵ درصد جانبازی هستند .
وی تاکید کرد: در کشور به ازای هر ۱۲۴ نفر یک نفر جانباز و در استان به ازای هر ۵۸ نفر یک نفر در دوران دفاع مقدس جانباز شدند و استان سمنان بیش از ۲.۱ برابر میانگین کشوری جانباز دارد .

این مقام مسوول ادامه داد: استان‌های اصفهان با ۴۴.۹ درصد، قم با ۱۰.۲ درصد و سمنان با ۷.۵ درصد از جمعیت جانبازان کشور در رتبه‌های اول تا سوم بیشترین تعداد جانبازان را به خود اختصاص داده‌اند.
سلامی ادامه داد: آمار مذکور از دفترچه آماری منتشر شده در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۸۷ استخراج و آمار جمعیت کشور و استان‌ها از آمارنامه کشور سال ۱۳۶۵ و استان‌های مربوطه استفاده شده است .
وی با اشاره به اینکه در آمارها شاهد تفسیر و افزایش شهدا هستیم، گفت: دلیل این امر اعلام شهادت مفقودین عزیز دفاع مقدس است که بعد از سقوط صدام امیدی به اسارت و زنده بودن آن‌ها نبود.

وی اضافه کرد: افزایش آمار در جانبازان نیز ناشی از مراجعه و پیگیری مجروحان جنگ تحمیلی و انقلاب است که در کمیسیون‌ها مشارکت کرده و دارای درصدی از کارافتادگی و جانبازی شده‌اند.

استان سمنان سه هزار شهید دوران دفاع مقدس دارد.
۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.