به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار عباس بایرامی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان افزود:  افزون بر دو هزار برنامه  از سوی ادارات و دستگاه های اجرایی به بنیاد حفظ اثار استان ارائه شده که یکصد و ۵۰ برنامه آن شاخص هستند.

وی با  اشاره به فرازهایی از سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری درباره  اهمیت دفاع مقدس گفت: اهتمام داریم با انجام کارهای علمی و پژوهشی و برگزاری برنامه های مختلف و اثر گذار ، فرهنگ دفاع مقدس را به نسل کنونی و ایندگان انتقال دهیم.

وی خاطر نشان کرد: می خواهیم پلی از دفاع مقدس هشت ساله با دفاع کنونی در مقابل دشمنان ایجاد کنیم و نقش جوانان در عرصه های مختلف احیاء شود.

برای دفاع از میهن  اسلامی، منسجم هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز گفت: ترکیب دفاع مقدس مفهومی است که جای واکاوی دارد یعنی می توانیم امروز خود را براساس گذشته ، تنظیم کنیم.

 فیروز فاضلی افزود: در دفاع از  میهن اسلامی  آنچه که رنگ می بازد ، نگاه تقابلی به گونه هاست و نگا ه های قومیتی ، عقیدتی، زبانی و سیاسی معنا ندارد.

وی با بیان اینکه امروز همه برای دفاع از نظام و میهن دارای وحدت هستیم، تصریح کرد:  دشمن به ما حمله نمی کند چرا که می داند متحد و منسجم هستیم.

نقش زنان در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیل بود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز گفت: در  تمامی موفقیت های نظام اعم از پیروزی انقلاب و هشت سال  دفاع مقدس نقش زنان را نمی توان نادیده گرفت.

فاطمه رفیعی با اشاره به همراهی زنان با مردان در طول  تمامی مقاطع انقلاب  افزود: نقش زنان در دفاع مقدس نیز نقش بی بدیلی بوده و اگر پاسداشت انها به عنوان مادران ، همسران و فرزندان شهدا به شکل دقیق تری صورت بگیرد ، در آینده نیز حس همراهی زنان را می توانیم داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر در جنگ نابرابر امروزی نیز همراهی زنان صورت نگیرد ، موفق نخواهیم شد.

 وی با تاکید بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی از زنان ایثارگر و سبک رفتاری انها گفت:  این بانک اطلاعاتی می تواند تاثیر گذار باشد و تنها با  نشست های تحلیلی نمی توان پیشرفت کرد و بایستی برنامه های دفاع مقدس  رنگ رسانه ای و هنری داشته باشد.

رفیعی به برنامه های پیش بینی شده  برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حوزه زنان  در استان نیز اشاره و  تصریح کرد: نمایشگاه عکس  تحت عنوان زینب های خط مقدس ، نمایشگاه دست ساخته های کودکان در حوزه دفاع مقدس ، بررسی کتاب خواهر شهید که مولف سه جلد کتاب در زمینه جانبازان است، نشست با حضور همسر سردار شهید اصغری خواه از جمله برنامه های پیش بینی شده ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان در حوزه زنان است.

وی  با اشاره به آماری از شهدای زن  استان گفت: ۳۳ شهیده زن داریم که فرحناز معصومی شهید شاخص در گیلان  است؛  بالغ بر ۳۴۰ زن  نجاتگر و امدادگر نیز پشت جبهه در شرایط بسیار دشوار حضور یافتند.

 وی  تعداد  زنان جانباز  با درصدهای مخلف جانبازی در استان  را نیز ۵۱ نفر عنوان و تصریح کرد: سه هزار و ۱۶۱ نفر مادر شهید در استان داریم .

گیلان پنجمین استان پیشتاز در دفاع مقدس است

 معاون فرهنگی  و اموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان  نیز در این نشست گفت: گیلان  در دوران دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید ، ۲۲ هزار جانباز ، دو هزار و ۷۰۰  آزاده  را تقدیم انقلاب کرده ایم ضمن اینکه  ۲۲ تن از شهدای مدافع حرم  گیلانی هستند.

محمدرضا داوطلب افزود: گیلان پنجمین استان پیشتاز کشور در دوران دفاع مقدس بوده  و ۲۱ جانباز ۷۰ درصد دو چشم نابینا نیز از گیلان هستند.

 وی با بیان اینکه ۱۳ خانواده سه شهید در گیلان داریم ، گفت: رشادت ها، دلاوری ها و بصیرت مردم این استان ما را در کشور پیشتاز قرار داده است.

 وی اولین برنامه پیش بینی شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس را مراسم  یادواره شهدای روحانی  و طلبه در شرق استان ، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح ، یادواره شهدا در ۱۶ استان ، اجرای طرح سپاس،  تجلیل از رزمندگان توسط تمامی دستگاه های اجرایی، رونمایی از پنج فیلم کوتاه و مستند در وصف شهیدان و اجرای مسابقات جانبازان را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان ذکرکرد.

پخش یکصد برنامه دفاع مقدس از صدا و سیمای مرکز گیلان

معاون خبر صدا و سیمای مرکز گیلان نیز با اشاره به رویکردهای صدا و سیما گفت: بنای رادیو و تلویزیون استان ، استودیو گریزی و  قرار گرفتن در جمع مردم است.

 سید جلال الدین رضاپور توجه به نقش بانوان در سال های دفاع مقدس، نوآوری و تولید برنامه های تولید محتوا در فضای مجازی را از برنامه های رسانه ملی در استان خواند و گفت: بیش از یکصد برنامه در قالب ۳۰ عنوان از صدا و سیمای مرکز استان  پخش می شود.

از ۳۱ شهریور ماه همزمان با حمله ددمنشانه رژیم بعث عراق به میهن اسلامی در سال ۵۹  هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد و این روز آغاز هفته دفاع مقدس است.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.